tisdag 23 maj 2023

Dagens fönster ...


... fångades i fjol, när vi tillbringade några dagar i Berlin. 

Det här var bara någon halvminuts promenadväg från Transit Loft - hotellet där vi bodde - och jag tyckte så mycket om husen och själva gatan. 

Där fanns ett café ., några restauranger, en blomsterhandel och lite annat och ganska mycket - påminde det om Regementsgatan i Ystad ., i husen mitt emot gamla Sparbanken. 

Tänk, vad jag tyckte om Berlin! Eller: tänk, så jag tyckte om  stadsdelen Prenzlaurberg, där hotellet låg och såklart ännu ligger.

Nu är det kväll när detta skrivs. 

Klockan närmar sig elva och jag är trött. Har klippt mycket gräs idag .., och vi har varit i hamnen och fixat med båten. Kaptenen tilldelade mig såväl skruvmejsel som hylsnyckel och så dirigerade han vad som skulle göras. Det gick bra det med. Efteråt dopp i havet. Kanske femton grader varmt i vattnet. K a n s k e. Skönt efteråt - som alltid -.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Berlin är fint.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ja, jag trivdes verkligen bra dom dagar vi var där och vill gärna återvända.