onsdag 24 maj 2023

Medan köttet  puttrar i järngrytan ...

... står jag och hackar champinjoner och tittar mellan varven ut genom fönstret. 

På gräsmattan ser jag ett sällskap starar och några småfåglar .., alla går dom och letar mask, nu när det har regnat i ett närapå ett dygn och kanske allra mest när vi själva (inkl. hund och katt) befinner oss inomhus. 

Det har varit en dimmig morgon och natten mot idag hördes kattugglans hoande hur länge som helst.

Nu är ekorren på besök. Och hackspetten har redan försett sig med solrosfrön.

I var sin del av soffan ligger Sigge och Harry och jag ska hänga ut tvätt. 

Å, alla dessa djur som sprider så mycket glädje.

Tänker på bilden AP skickade till familjechatten och jag vet inte var hon hittade den, men den löd så här .., skrivet med barn-stil: "Om du någonsin känner dig ledsen, titta på dina händer och tänk på alla söta djur som du har klappat."

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Naturen är ett bra sällskap. Jag diskar gärna när jag är i stugan, för då kan jag stå och kolla vad som händer utanför fönstret.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: precis så! Tala om blodtryckssänkande.