torsdag 11 maj 2023

       Födelsedagskalas för Harry ....

I mitten av juli 2011 kom en liten svart krabat till det gula huset. Krabaten fick namnet Harry. Inte det minsta planerat var det .., vi råkade köra förbi Tvååker här i Halland, ja, pv hade sett annonsen på Blocket och alla som någon gång "bara åkt för att titta på småvalpar ...", vet vad resultatet brukar bli.

Som synes lärde Harry sig tidigt att soffan Ektorp är en perfekt sovplats. 


Men alldeles enkelt att balansera och hålla sig på plats på soffan, nja, det var det ju inte. Gunnar tittar häpet på krabatens akrobatiska stil. 


I huset fanns även katten pElle som fått följa mig från Ystad. Han var redan då en gammal kattherre och jysses, så jobbigt det var med yster hundvalp i huset!

Här ligger pElle utslagen .., inte det minsta lilla reagerade han när jag tog bilden. 


Och följa med till stranden fick lille Harry göra. 

Ja, han var så fin, så fin och är fortfarande så innerligt älskad.

Här kan man se en liten film som visar hur det var då, när det begav sig. Och inte var det lätt att vara pElle heller. 


Ofta låg han och sov på husses mage. 

Nu har inte kalaset börjat ännu .., jag måste köra till affären och köpa något gott till honom och husse har ju inte kommit hem från jobbet. Men om nu Harry hade kunnat läsa, då hade jag sagt: tack du underbara hund som en gång hoppade upp i pv:s knä och sedan glatt gjorde oss sällskap hem till Stensjö. 

Såååå mycket glädje du ger och har givit oss! (Och ibland, när du smitade .., även nära nervkollaps, men det är nästan glömt nu ...). 

Så ... grattis på tolvårsdagen Harry!

5 kommentarer:

Kristina sa...

Åh, Harry! Får jag också gratulera? Många gratulationer, Harry!!! Må ditt kommande år bli gott på alla sätt!


Elisabeth med h sa...

Han är så in! Stort grattis på födelsedagen Harry!

Elisabeth med h sa...

FIN ska det förstås så!

Hjortron sa...

Som vanligt - njuter av att läsa det du skriver. Så fina foton - rolig bild på Harry som ung i soffan! Min Ronja är 11 nu. I morgon måste jag ringa till veterinären för några knölar som är för stora... men hon är så pigg så jag hoppas ....

Hjortron sa...

Grattis Harry!!