söndag 7 maj 2023

Snart dags ...


I morgon kommer pv:s storebror körande från Ljungby, för att bistå den yngre brodern när det gäller mastningen av båten. 

Masten är rejält tung och det finns inte en chans i världen att jag skulle orka hålla emot, så det blir bra. 

"Du får sköta veven i hamnkranen ..!" sa pv.  

I eftermiddag åkte vi till hamnen och medan jag rastade Harry, förberedde  pv så att allt ska vara klart när hans bror kommer. Klart för att masta, alltså.

Oj ,så mycket grejer det är att hålla reda på! 


På marken intill masten låg en "farleds-prick" som tagits upp och titta, så övervuxen den är av musslor och annat. 

När vi är ute till havs, brukar pv ibland be mig hålla koll och hojta när jag ser en grön eller röd "prick." Han ser den ALLTID innan jag gör det. 

Här kan man läsa om dessa prickar och dess funktion och jag kan ändå säga att jag har blivit bättre på att upptäcka dem. Men det tog tid.

Inga kommentarer: