lördag 18 november 2023

Lördagmorgon och Dagens Fönster ...


Igår blev det ett besök på Halmstad Bibliotek, som är så vackert så det är inte sant! 

Längs båda långsidorna av biblioteket satt besökande och läste eller bara tittade ut över Nissan. 

Det blev fem böcker som fick göra oss sällskap hem. Två som handlar om Vilnius historia och tre romaner,utvalda mer som på måfå. 

Saknar bibliotekarien hemma i Malå - då i min ungdom - hon som visste precis vad jag tyckte om i bokväg - vi hade samma smak - i alla fall när det gällde böcker.

Här bild från bibliotetets kortsida, med vy över Nissan  såklart, men också in mot centrum. 

Lördag idag. Pv är i Skallkroken och kämpar med bomupptagningen .., det är minusgrader och isande kyligt ute. Medan mitt ägg kokade, gick jag ut i bara nattlinnet och gav småfåglarna mat. Tänkte att .., nu gäller det att inte trilla och bryta något ben eller slå i huvudet, så där så man hittas på gräsmattan liggandes i nattlinnet. Hu! Jag rodnar enbart vid tanken.

På programmet idag .., Vinterstudion förstås .., och kurering av det som tycks bli en rejäl förkylning. Är sååå raspig i halsen. Det är många vänner nu som är krassliga, inte minst Hedgrenskan i Trelleborg som legat däckad i flera dagar. Krya på dig Kerstin!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, snälla Elisabet!