söndag 3 december 2023

1:a Advent ...

I år har jag bestämt mig för att inte känna minsta lilla julstress. Man får se hur det går med den saken. 

 

 I december 2014 fick jag den här bilden som kom från Eva i Tyresö. Det handlade om "Det bästa" och så här skrev hon .., hon som har så vackra händer!

"Hurra!
Jag ska få en hörapparat. 
De frågade vilken färg. Så oviktigt!

Den är metallfärgad och innehåller dataprogram och blir ett bra hjälpmedel .

Landstingsbidrag 6000 kr för två öron,  jag ska alltså få två! I januari .
Så skönt  det ska bli.

Det är tröttsamt att alltid skärpa sig

Från Eva i Tyresö."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag konstaterade att idag är det fyra adventsveckor kvar till jul, så jag hinner gott det jag behöver förbereda. Och det jag inte hinner eller orkar, det får vara för det blir jul ändå! Vi har nyss haft covid båda två i olika grad och det gör att man får prioritera lite annorlunda. ellem

Elisabet. sa...

ellem: ja, här ska vi ju fira lillejulafton hos Hilda den 22:a och julafton i Bunkeflo - hem juldagen -. Så det blir nog bra. Jag ska INTE ha kylskåpet fullt med rester i år. Inte göra Janssons så det räcker till ett helt kompani under hela våren, t.ex.
Hoppas att ni återfår krafterna, ellem! Jag vet ju själv hur dränerad på kraft jag var.