torsdag 7 december 2023

Och så kom snön ....


Så tyst det blev. Det märktes på en gång, då, när jag i morse öppnade fönstret. 

Alldeles tyst var det. Och ljust och fint. Får snön bara ligga kvar, är jag hur nöjd som helst. 

Pv, som i vintras någon gång vurpade med cykeln i nysnön, tog nu den nytvättade bilen till Gullbrandstorp. 

Jo, men det känns som en bra dag, det här också. 

Har surrat läääänge med Kent, numera i Kristianstad - tidigare Växjö -. Det är inte ofta vi hör av varandra, men pratet löper hur lätt som helst. 

Så blev det ens stund prat med friherrinnan som kände sig trött och slut på. För några dagar sedan dråsade hennes granne - tillika väninna A-M - framstupa nerför trappan hos friherrinnan och det slutade med ambulansfärd till sjukhuset. Är det inte Lena som dråsar i backen, så är det kompisen! Tack och lov inga frakturer, men oj, det hade kunnat sluta hur illa som helst! Vi pratade om julfirande, om Sven-Arnes (älskad morbror till Lena) begravning och lite annat.  


Och där uppe på kullen skymtar det gula huset. I sommar har jag bott här i fjorton år. 

Det är rent ofattbart hur fort tiden går! 

Om fyra år - om man nu lever då - har jag bott här lika länge som jag bodde i Ystad. Det är ju ännu mera förunderligt.

Sånt kan man tänka på den snöiga torsdagen i december.

Inga kommentarer: