torsdag 7 december 2023

Utanför Matöppet i Slöinge ...


Sällan har jag sett en i mina ögon så underbart vacker julgran, som denna. 

Ni skulle se Malås julgran som står på torget .., det mest anskrämliga jag skådat! Den ser rent bedrövlig ut. 

 

 Så här schangdobel (eller inte) ser alltså granen ut hemmavid. Den tycks ju nästan deprimerad. 

Bilden togs av världens finaste före detta brevbärare Barbro Lundmark hemma i Malå.  

"Tror den kan delta i tävlingen Sveriges fulaste gran ...", skriver hon på Facebook 

Nu har jag pratat med henne och frågat om lov att få visa hennes bild, jo, inga problem!

"Du ska veta, att om kvällen, då det är mörkt, då är den riktigt fin, ja, när man inte ser den så bra!"sa hon och vi log, pv och jag själv.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror den kan vinna priset..Sveriges eller t o m världens fulaste julgran

Elisabet. sa...

Anonym: haha .., ja, du tog då i ordentligt!

WalkaboutSweden sa...

Stackare.
MEN - jag såg en artikel i nån av kvällstidningarna om en gran på Öland som nog kan tävla i fulhet.
Först satte de upp en ful julgran som togs ned och så satte de upp en ännu fulare.
Haha, ja herregud.
Sådana små förtretligheter känns härligt att få skratta åt, när man tänker på världsläget.
💖

Elisabet. sa...

WalkaboutSweden: Precis vad jag tänkte när jag skrev inlägget .., ja, det är ju en bagatell i det stora hela, men det fick gå ändå ,-). Nån ordning får det ändå vara. Allt tycks vara eländigt i vårt land .., vi omtalas i andra länder för gängmord och ekonomin rasar och hyrorna stiger och det är mest bedrövelse. Då kan väl åtminstone JULGRANEN vara fin!

Kristina sa...

Stackars gran - den är väl också påverkad av omvärldens negativa "vibbar"!?

Elisabet. sa...

Kristina: Ja, men med ljusen på platsen kanske den får upprättelse ,-)