Lördagkväll vid 23-tiden ...
Upptäcker en silverglänsande pistol på pallen i badrummet.
På torkställningen i hallen hänger små, vansinnigt söta kalsonger i storlek lagom till en 4-åring.
Katterna vaknar till liv efter en rent ut sagt helvetiskt varm dag ..., spatserar omkring lite ute på tomten. hälsar på varandra .., så där .."jaha, är det du som är här ... bor du här också?"
Jag sopar golv och diskar undan.
Pv äter chips och jag irriterar mig på hur det krasar i hans mun.
Timmavis på stranden idag, mest barnfamiljer.
Elliot och Viggo samlar blåmaneter och lägger dem i en hink och efter någon halvtimme i hinken får de komma till havet igen.
En medelålders man kämpar för att ta sig upp på en sup-bräda, men ramlar ideligen i plurret.
"Farmor! Får jag simma mellan dina ben ..?" ropar Viggo.
Hilda, Martin och Edvin har kommit och så deras hund Otto.
Martin ligger på mage och läser en bok .., Hilda bygger ett sandslott tillsammans med Edvin.
Så kväller. Fixar pannkakor till pojkarna och senare skjutsar pv och Elliot hem Edvin till sig.
Viggo vägrar att duscha, men ger med sig till slut. Den där underbara skummiga tvålen som Emma förärade sin mormor, gjorde susen. Han vill sova i pv:s säng och somnar inom fem minuter.
Imorgon kanske det blir stor och åska, men bara kanske. .
Duschade ute på gräsmattan, helt näck (men här är ingen insyn) och det ska jag säga, att duscha med trädgårdsslangen .., (iskallt vatten), DET skulle nog kunna få hjärtat ur rytm, jag hoppade rakt upp av chocken! Om det var skönt? Omåttligt, efteråt.
Satt sedan ute i mörkret i trädgårdsstolen och gjorde ingenting.
Njöt av att det var svalare i luften,, men men inga fåglar kvittrade.
Nu fotboll, Panama mot England.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar