lördag 15 november 2008

Dag tio av tretton på raken ..


Bild: Hasse från Ö-vik.
En bild som för mig symboliserar Vila.

Tidig morgon = otta. (Står det i korsorden).

Anders Eldeman hörs från klockradion ..., och i min säng ligger en pensionatsvärd och sover.

Hela natten har Pelle hållit sig på soffan i mitt vardagsrum .., men så snart jag stiger upp .., börjar han sträääcka på sig och när pensionatsvärden ropar på honom ..."Pelle ...?" ... "Peeelle ...?" .., då spatserar herr Pelle väldigt lugnt och värdigt till köket där sängen står .., sätter sig nedanför sängen och väntar en stund ..., för han vill förstås Bestämma Själv .., och slutligen hoppar han upp och lägger sig nära, nära mannen i sängen.

Dom är Vänner.

Och klockan är tio minuter över sex och jag är så trött, så trött ..., och har ideligen vaknat med avdomnade fingrar och snart stänger jag dörren till lilla lägenheten och cyklar iväg i kolsvarta mörkret.

Sex och en halv timmes arbete.

Det är inte mycket .., när klockan är halv två får jag stämpla ut igen!
(Ovanstående rad är någon slags mental uppbyggnad).

Ni andra, ni som är fria idag och kan göra lite som ni vill och alla ni som, liksom undertecknad, redan är uppstigna och på väg till ett arbete .., ha det nu så himla gott!

5 kommentarer:

Lena sa...

Det ska jag! Ha det himla gott alltså. Ska också strax ge mig av, inte till jobbet, utan något självvvalt. Det är beckmörkt ute och det blåser rätt bra. Trots det känns det bra så här på lördagmorgonen.

gunnar i vaplan sa...

Här är en till som är vaken väldigt tidigt för att vara en ledig dag. Mörkt ute och det snöar. Är på väg till biodlarkursen i Östersund. Fyra lördagar kvar.

Anonym sa...

Tidig morgon = arla, står det också i korsorden. ;-)

Saga sa...

Här är en till som jobbar idag *vink vink*
Jag vaknade dock av att det ljusnade ute, skönt att slippa stiga upp när det är mörkt.

Hedgren sa...

Ledig men var tidigt uppe! Har varit och gympat! =0)

Snart är "på raken"-dagarna slut! Håll ut!