torsdag 13 november 2008

Hos Gunnar i Vaplan ...



Alla har ju minsann inte en arbetsplats där en dator att använda sig av står tillgänglig på ens skrivbord, alltså får man stiga upp i ottan och klicka sig in hos Gunnar i Jämtland, för att om MÖJLIGT få syn på en enda liten fågel .., eller i alla fall fler än lindalotta har dokumenterat på bild!

(Ja, jag ställer väckaren på halv sex, hoppar därefter förväntansfullt ur sängen .., sätter igång datorn och klickar mig omgående in till Gunnars sida, i hopp om att ingen annan bloggare är vaken och har man tur och det är fullmåne .. så kan man ju hoppas att några självlysande fåglar ska komma till matplatsen och ibland, ja, kolla bara .., lyckas man över förväntan ...!)

Snart är det dags för mig att cykla till jobbet.

här många fåglar lyckades jag dokumentera nu på morgonen!!

Det måste vara minst ett femtontal!!

Jaså, ser ni dom inte?

Ni ser dom inte nu heller ...?

Ja, det är ju tråkigt .., ni borde nog uppsöka Synsam!

Men åååå, så skönt att vara i ledningen ..,!hälsar bloggmadamen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, nu kan vi snart ligga på soffan Ektorp och förhöra varandra om namnen på olika fjäderfän. Jag tyckte till och med att jag såg sexton, men kanske såg jag fel.
PV

Evas blogg sa...

Hahaha, nä du, i det mörkret tror jag inte fåglarna sitter och äter.

Bloggblad sa...

Haha! När jag äntligen har masat mig upp, har alla fåglar redan stuckit iväg...
Dessutom känner jag igen så få att jag skäms... Tröstar mig med att de inte heller själva vet vad de heter.

Anonym sa...

Oj vad morgonpiggt det var här då .-)
Det där som lyser är inte fåglar utan det är eldsflugor som dansar omkring i nattmörkret, ser man inte de så ska man nog absolut göra ett besök hos synsam...

/gunnar i vaplan/

Anonym sa...

Jodå! Det står en häger bakom knuten och en hafsörn trasslade just in sig i ljusslingan. Hur tydligt som helst.

Ni vet väl att hafsörnen är vår slarvigaste fågel.

(Den vitsen är så gammal att den säkert har kommit tillbaka. Se bara hur ni ligger där dubbelvikta av skratt. Erkänn!)

Elisabet. sa...

Jaså, du Gunnar ser inte heller dom självlysande fåglarna .., beställ genast tid hos närmaste optiker!!

PV : dig slår jag lätt som en plätt när det gäller fåglar !

eva: inte det ...? Men nu gjorde dom det .., det var nattarbetande fågelfän!

Bloggblad: Man måste vara uppe i tid, annars tar maten i burken slut .., jag har numera ställt väckaren på kvart över sex varje morgon och att jag inte hinner kommentera hos andra bloggare, det beror på att jag sitter och stirrar på fågelbordet i Jämtland!

bert: men jag hade inte hört den ..-)

Linda sa...

Och jag ser tomtens renar lite längre bort.... :)

*hahahahahahahaha*

Elisabet. sa...

lindalotta: nu är jag helt övertygad om att du måste uppsöka en optiker! Jag ser inga som helst renar!

Å, vad det är skönt att vara i ledningen ... *strääääcker ut mig i hela min längd ...*.