tisdag 11 november 2008

Oooops ...


Arbetskamraten.

Man tror att man vet .., men det gör man förstås inte.

Karina är en av mina arbetskamrater och har varit det i säkert sju, åtta år.

Minst.

Hon är fyllda fyrtiosju, har sju barn och precis som jag själv, har hon arbetat i affär i nästan hela sitt vuxna liv.

Vad gör hon på fritiden?

Tja, stickar och virkar, passar barnbarn och skjutsar dom yngsta sönerna till olika träningar.

Och så läser hon mycket och ofta.

"Vad läser du just nu ...?" frågar jag lite förstrött.

Kanske tänker jag mig några kärleksromaner, för Karina är ganska romantisk av sig.

Nej, så är det inte alls.

Det visar sig att just för tillfället läser hon bok om den här mannen.

Och om romarrikets uppgång och fall kan hon väl snart doktorera.

Så var det med den saken.

Inga kommentarer: