torsdag 22 januari 2009

Falling in love ...


"Falling in love" .., en film så romantisk så man nästan dånar.

I morgon är det fredag och därefter stundar jobbarhelg för min del.

Det är en evig tur ..., att lika fort som den lediga helgen susar iväg, lika snabbt går det att arbeta lördag och söndag.

Ingen pensionatsvärd kommer hit i helgen, han ska åka hem till Småland och gå på f.d-flickväns-kalas.

Det ska villigt erkännas att så himla lajbans tyckte jag kanske inte att det var till en början, men får man bara skriva av sig alla känslorna, så blir det bra.

Så jag skrev.

Och nu är det bra.

Själv är jag bjuden på restaurang på lördagkväll och det ska också bli trevligt.

Och så kan man ju trösta sig med mr de Niro.



Hur många gånger har jag sett filmen "Deer hunter"?

En av de bästa filmer jag vet, men så hemsk.

Och så varm mitt i allt detta.

Här spelar också Robert de Niro och Meryl Streep och jag kommer så väl ihåg en sekvens i filmen .., de Niro har återvänt från Vietnam och nu är det fest .., och en storvuxen man står och vispar en smet ..., ååå, som han försöker att hålla känslorna i styr, utan att lyckas!

Helt ärligt tycker jag att Robert de Niro är en världens bästa skådespelare.

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja det är så tänker jag...det finns ju ett ex.
För min del också men hittills har det gått bra. (Inte träffat henne)
Kommer nog alltid vara så att de ( dvs M o hans ex) kommer göra saker ihop med barnen och det får man acceptera.
Känner ingen oro skönt nog!

Natti!

Elisabet. sa...

Turtlegirl: jag tror, helt ärligt, att den biten är den svåraste av allt när man börjar med förhållanden sent i livet ..,eller sent och sent ..,-)

Då har man så mycket.

En man på dejtingsidan uttryckte det en gång så här .., att "det känns hopplöst med dig ..,att du har haft ett sånt otroligt långt förhållande med en och samme man och som du har barn med.., det känns hopplöst att kunna få en bra relation med dig".

Han kände det väl som så att han aldrig skulle kunna fylla upp kostymen.

Det är nog både och.

Turtlan sa...

Jag tror det handlar om att lita på varandra och inte gå runt och vara misstänksam. Eller så länge jag inte kommer "i kläm" eller får stå tillbaka utan att jag tycker det är ok vid något tillfälle så är det ok.

Jag tog upp det hela en gång och efter det så känns det bra och jag tror det var nyttigt för honom höra mina tankar kring det hela.
Nytt för honom också.

Nu blir det natten :-))

Elisabet. sa...

Turtlegirl: det tror jag med!
Och jag är ju själv en sån som vill känna mig fri och att man litar på mig. Jag vill kunna åka utomlands sjläv utan att det ska bli ett problem. Sånt. Sov gott! Här är en till som ska möta kudden nu ..-)

Anonym sa...

Men tar man inte med nuvarande flickvännen på fester, även till f.d.? Eller är jag otroligt gammaldags?

Elisabet. sa...

ab: nej, aldrig att jag skulle vilja följa dit ..-)

Och jag är ju ingen festmänniska så.

Jag skulle kräkas av nervositet.

Och nu spelar det ingen roll .., nu har jag helt kommit över det där.