onsdag 21 januari 2009

Onsdag och ledig dag ..

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vi byter, vi byter!!

Å som jag vill byta!!

Här är grått och det är snö överallt. Blä.

Elisabet. sa...

ellis: när jag lade in den här bilden tänkte jag ..."hoppas ellis ser den .., då längtar hon nog inte ner ..!"

Tji, fick jag.

När kommer du?

Soffan väntar.

Anonym sa...

Haha! Jag längtar ALLTID ner!
Skånegrått är tjusigt i min värld. ;-)

Ja, jag hoppas kunna smita några dagar snart, det vore underbart!

Christina sa...

Aha, madame har börjat pilla med bildprogram ;)

Elisabet. sa...

christina: ja, pilla och pilla ..-))

Elisabet. sa...

ellis: kom du bara !

Anonym sa...

Ja bara jag kan passa in det mellan lektioner och skiftarbete och allt, så kommer jag. :-)

Evas blogg sa...

Men hur får du till texten på bilden? Jättesnygg!

Elisabet. sa...

ellis: ja,du vet väl vem som har reservnyckeln ...-)

eva: jag har ett bildprogram som heter Picnic, där kan man göra sånt.
Som gratisprogram är det begränsat antal bilder man kan redigera per dag, så jag har betalat 250:- för ett år och då kan man göra en hel del.

Det finns säkert lång mer avancerade program,men för MIG duger det här bra.

Problemet med texten är att jag inte begriper hur jag ska FLYTTA den .., den kommer alltid mitt på bilden.

Monet sa...

När jag ser den där bilden på det gråa Skåne fryser jag bokstavligen. Hela min barndom levde jag den sortens vintrar. En kyla som gick in i märgen, en fuktig historia som gjorde mig ständigt förkyld och med eviga halsflussar.

Sen flyttade jag till Stockholm där det åtminstone fanns snö, klarblåa himmelsdagar och minusgrader utan råkall fukt. Och blev av med halsflussarna på köpet också.

Har inte förrän nu faktiskt riktigt insett hur mycket jag behöver det ljus jag får härnere. Just nu måste jag dra för gardinerna för att det inte ska bli för MYCKET sol in på dataskärmen.

Men min mamma säger att hon ska gå på solig promenad alldeles nu. Hon bor i nordvästra Skåne, skiljer sig vädret så åt?

Elisabet. sa...

monet: jag har aldrig i hela mitt liv frusit så mycket som här, i Skåne.
Det är förstås närheten till havet och dom iskalla västanvindarna.

Ibland sitter jag med hårtorken och blåser på fötterna eller rakt ner i urringningen ..-)