måndag 16 mars 2009

Efteråt ..


Alldeles enkelt är det inte det här att leva.
Alla val som finns och som ska göras.
Och man står där i vägkorsningen och tittar upp och funderar.
Åt vilken håll ska man gå?
Det spelar ingen roll hur mycket man än rotar i anoraksfickan, nä, någon facit hittar man inte.
Till slut blir det till att hoppa.
Bara blunda och hoppa.


Ja, det gick ju över förväntan att arbeta från sju till fem, den här första dagen efter allt sjukskrivande.

När klockan var tre höll jag på att dråsa ihop i kassan, men det ordnade sig det med.

Och måndagar susar liksom bara iväg!

På lunchen skrev jag in mina semesterveckor, ja, hälften av dem.

Ledigt tordag, fredag (midsommarafton), lördag och söndag och sedan ytterligare två veckor.

Då blir det bilresa tillsammans med pensionatsvärden, med siktet inställt rakt eller krokigt norrut.

Till Ellis .., Eva på Frösön, kaffe hos fågel-Gunnar i Vaplan .., besök hos Gerd och Kjell i Norsjö .., kanske hos Hasse från Ö-vik ..., och sen Malå med allt som blir där .., och min moster i Vilhelmina och mammas födelsehem i Dikanäs (och morbror Olaf med familj!) ..,och nervägen har jag ingen aning om hur den blir, men ett stopp i Stockholm väntar förstås.

Kanske kan jag locka herr pensionatvärden och Emil och Emma på en tur till skärgården med övernattning i en stuga?

Sånt tänker jag på när jag står bakom kassan.

Och nu är det kväller och allt känns bra.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är så mycket välkomna!

Anonym sa...

oavsett vilket beslut som skall fattas tänk bara på: gå dit hjärtat leder dig. om allt hade varit rätt där du är nu hade dessa andra tankar inte funnits.

"att våga är att tappa fotfästet en stund. att inte våga är att förlora sig själv"

Bloggblad sa...

Ska ni inte ta en sväng förbi Sörping på hemvägen??? Det tar bara en kvart från Norrköping...

UllaMona sa...

Hej Elisabet

Om ni befinner er på frösön är det bara att köra över bron in till stan så lovar jag att det vankas gofika om ni har tid.....

Elisabet. sa...

anonym: jo, så är det!

gerd: det räknar jag med ..-))

Bloggblad: ja, det blir säkert bra, där har jag aldrig varit!

ullamona: självklart!

gunnar i vaplan sa...

Hoppas att du även är ledig den där "bloggträffhelgen" också!
Tänkte snart boka tågbiljett.

Vilken bra planering du har gjort med kaffestoppet hos mig - hjärtligt välkommen!

Elisabet. sa...

Gunnar: det är klart att jag är ledig, det är ju jag som har hittat på det ..-))
Och det är jag som ska bjuda på middag på lördagen och pv ska hjälpa mig med tårtorna.

Elisabet. sa...

Pv: vill du ha gratis husrum i Ystad, så finns min soffa! Bara så du vet. Men jag jobbar, så du får sköta dig själv .-)

Jom Manilat sa...

Eftersom jag inte kommer att hinna med att komma till bloggträffen hoppas jag att vi kan träffas när ni gör er norrlandsresa. Jag hoppas starkt!

Evas blogg sa...

Men då är det bättre ni tar fikastoppet hos UllaMona innan ni kommer ut på Rödön. Och från Rödön är det sen nära till Gunnar. Åh vad kul det ska bli!!

Evas blogg sa...

P.S Men ni får inte stoppa i er för mycket hos UllaMona, för middagen väntar på Rödön :)

Cecilia N sa...

Definitivt ett stopp här på vägen ned!

Elisabet. sa...

Jom: Arvidsjaur är redan inprickat ..-)
Självklart!

Eva: aj, aj kapten!

Cecilia N: ,-)
Det behövs säkert kaffe på nervägen också .-)

Jom Manilat sa...

Ni behöver nog inte svälta...

Elisabet. sa...

Jom: ,-)

Det känns betryggande, haha.