söndag 15 mars 2009

Förmiddag ...


Ja, klicka gärna ...

Man skulle kunna låtsas att man befinner sig på Irland och skriver mail hem till Sverige.

Åååå, man berättar om naturen som är den vackraste som man kan tänka sig och kärv och mjuk och allt på en gång.

Och man berättar om sjöfåglarna vars namn man ännu inte har lärt sig och hur man sitter där på släta hällar och tittar genom kikaren och fågeln dyker och dyker och efteråt, lägger man sig raklång på en annan klipphäll och solen värmer ansiktet och man tänker att hur ska man orka arbeta i morgon när man känner sig så slut på, men man måste.

Men man är inte på Irland, man är i landet Halland.

Nere vid havet.

Efter kanske en timme eller mera, går vi till pensionatet.

Pelle har stannat hemma.

Efter gårdagens promenad var han mentalt i det närmaste stendöd och bara sov och sov.

Idag stannar han nere vid pensionatets infart .., och vi upptäcker att han har bajsar i grannens trädgårdsland; Pelle som bara har använt kattlådan när han har varit här.

Härligt!

Väldigt noga krafsar han över det han har lämnat.

Såja.

Det tar sig.

Och detta var vad vi såg i havet.
Ejdrar.
Underbart vackra!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tänk om det hade var ett pensionat "på riktigt". Då hade jag bokat in en långhelg där. Fast det måste ju finnas något sådant i Landet Halland... *drömmer vidare*

Kesu sa...

Haha! Jag som inte hängt med från början på bloggen (men gärna hänger här nu) har ju trott att det är ett riktigt pensionat. Nu fattar jag. Klickade på bilden. Mmmmmmm!

En teknisk fråga: hur fixar du så att du får en fin skugga bakom bilderna? Photoshop el dyl? Hur som är bilden jättevacker i sig. Jag tänker ro och stillhet. Stenhällar som slipats mjuka av vattnet. Tänke när dom blir solvarma också.

Tankevågor sa...

Vilken sanslöst vacker bild!
Jag skulle inte vilja åka därifrån om jag var du.

ÄR du inte lite krasslig fortfarande? Måste du inte ta några dagar till i Hallandet och krya på dig ordentligt?

Anonym sa...

Så vackert! Instämmer med londongirl, jag tycker du ska vara konvalecent några dagar till.

Anonym sa...

Hallandet är ett spännande och fantastiskt vackert landskap som bjuder på en underbar variation av olika kustmiljöer, det finns ju sandstränder, klippor, gräs och grus. Det är verkligen fint...

Jag håller med Londongirl och Bettankax, du är nog inte riktigt kry ännu? Måste nog vila dig lite mer i Hallandet.

Elisabet. sa...

Kesu: nej, när jag första gången skulle hälsa på pv, låtsades jag att jag skulle tillbringa en natt på ett pensionat. Eller ett vandrarhem. Jag ville nämligen inte känna den där dejting-pressen. Så jag fick verkligen eget rum och frukost nere i matsalen och jag låtsas väl ännu att jag är på ett pensionat ..-))
Det fungerar jättebra.

*P*, bettankax, londongirl,marskatten: nej, jag måste jobba .., jag känner mig slut på, men jag måste jobba.
Jag kan bara inte stanna hemma.
Ska försöka ta så mycket kassatid som möjligt .., och jag är ju ledig på onsdag och slutar tidigare på tisdag.

Elisabet. sa...

Kesu igen: jo, jag har ett bildbehandlingsprogram som heter Picnik. För 200:- har jag uppgraderat det och kan använda så gott som alla finesser under ett helt år .., jag tycker att det är helt suveränt bra!
Eftersom jag inte är nåt tekniskt snille, passar det mig som bäst.
Det finns likadana grejer i Photoshop, men jag tycker att det här är så ENKELT.

Rexxie sa...

Yippie, vad glad jag skulle vara som granne om det kom en katt och bajsade lite här och där! Inte alls, om jag skall vara ärlig!

Elisabet. sa...

Rexxie: men nu är det tur att grannen inte är här så ofta och trädgårdslandet ligger längst ner på tomten och bajsar man där, eller det är rhododendronrabatt, egentligen, då spelar det nog ingen roll.
Det blir ju som gödsel bara.

Evas blogg sa...

Åh så vackert! Känns som om du bor i ett annat land än mig.