torsdag 19 mars 2009

Eva-Britt & Egons vänsterhänder ...



Ganska intressant tycker jag ju att det är .., detta att Egon och Eva-Britt båda två har arbetat som folkskollärare och båda två har förlorat var sitt storasyskon och har då själva fått ta över den rollen.

På den övre bilden ser ni Eva-Britts hand.

Eva-Britt är mörk i hyn och har pepparkaksbruna ögon.

Hon är Våg och henne händer är bara sååå lena och mjuka.



Och det här är Egons hand.

Jungfru är han.

Analytisk.

Vänster tumme upp, såklart.

Har arbetat som rektor hemma i Malå och har haft min äldsta dotter som elev.

"Men hjälp, vilken stor hand du har!" utbrister jag när kameran har plockats fram och är redo.

Egon är uppvuxen i södra Lappland, inte långt från Vilhelmina.

En enkel uppväxt.

Tänk, att jag tycker att det syns på den handen.

För två år sedan lämnade Egon och Eva-Britt Malå för Laholm.

Och i lördags onsdags satt pensionatvärden och jag själv vid deras köksbord.

Så kan det bli här i livet.


(Flera vänsterhänder hittar du här ...).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, när kommer du och ser med egna ögon hur vi bor? Du måste ju hinna hit innan vi drar norrut igen.

Anonym sa...

Just nu bor vi pa Palace Aonang Resort i Thailand......

Anonym sa...

Och jag vill bara göra en liten rättelse; det var i onsdags vi var där.
Nån j-a ordning får det faktiskt vara i den här bloggen.
PV

Elisabet. sa...

Pv: ja, lördag .., det kändes som lördag när jag nu var hos dig mitt i veckan ..-)

gerd: hälsa "Tjelle!" och njuuut! Men det behöver man väl inte säga.

Anitha: ja, absolut att vi ska!