torsdag 19 mars 2009

Kväller ...


Anslagstavla på gågatan i Halmstad.

Nästan det bästa jag vet här i livet .., det är att på nåt vis Vara På Väg.

Nog är det ibland mer än lovligt tröttsamt att sitta tre timmar på tåg till och från landet Halland, men i det stora hela tycker jag att det är härligt också.

Det blir ett slags äventyr .., en slags resa i det som är livet.

Och nästa helg .., då är det årsmöte i Stockholm för vindkraftsföreningen där pv är medlem och jag har fått erbjudande att åka med upp dit, tillsammans med hans bror och dennes familj.

Upp tidigt lördagmorgon .., bil till Stockholm ..., hem på söndag igen.

Jobb måndag.

Njaaa.

Det känns som mycket väsen för lite ull.

Så nu gör jag på mitt eget sätt.

Jag har precis bokat flygbiljett hos Malmö Aviation med ankomst till Bromma halv nio på fredagkväll och på så sätt får jag hela lördagförmiddag hos småttingarna och på eftermiddan, när årsmötet är tillända, blir det middag på restaurant tillsammans med dom utav barnen som har möjlighet att vara med; det blir i alla fall yngsta dottern med man och så den blivande konstapeln förstås.

Det finns inte ord för hur roligt det ska bli och hur mycket jag längtar!

Och vi ska få se två nya boenden; yngsta dotterns och sonens, båda bor inne i Stockholm.

Nu kan jag bara sätta igång och l ä n g t a.

Och i morgonkväll kommer pensionatsvärden och hälsar på!

Jiiiiisus, så roligt!

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Då får jag välkomna Madamen till kungliga huvudstaden. Om jag kommer ihåg det ska jag kika efter ditt plan. Jag ser nämligen när planen startar och landar på Bromma, men bor inte så nära att jag störs av dess buller. Det är mysigt att se planen, jag får sån reslust då.

Turtlan sa...

Jag tänker att en inskolning pågår sakta men säkert för att spendera mer och mer tid i landet Halland.

Smart av Dig ta flyget upp och få lite mer tid i Kungliga Hufvudstaden.

Kvälls Hej från Sola stan!

Anonym sa...

det är min mammas utställning ju!!!!! visste du det? :)

Elisabet. sa...

Alex: tack för det du ..-))

Turtlan: jo, lite så är det nog ..-)

hilda: inte en aning hade jag .. vi var på väg till bion och jag tyckte affischen var så läcker!
Så annorlunda.
Det kan du hälsa din mamma!