söndag 3 maj 2009

Home sweet home ...


När klockan är kvart i åtta och jag just har varit över till lilla kvartersbutiken gatan, får jag nog.

Då knackar jag på fönstret till grannen som bor dörr-i-dörr med mig och där festen pågår för fullt.

Det har den nu gjort sedan igårkväll och basljudet når garanterat runt kvarteret!

En ung man som inte är grannen tittar ut genom fönstret .., han har simmig blick och är helt klart påverkad och jag säger att nu får det vara nock ... och jag berättar om natten med nästan-ingen-sömn och om lyckan i att få komma hem och vila och då visar det sig att eländet bara fortsätter och jag förklarar hur in-i-helsicke-trött-jag-är och att jag dör om det här pågår även i natt.

Den unge mannen sluddrar nånting om att "då kommer du att bli glad, för vi drar nu ..." och jag tänker att det ska man förstås tro på.

Men så blir det.

Musiken tystnar.

En stund senare ser jag tre unga män vingla omkring på trottoaren och utdela bensparkar i luften och jag ber till högre makter att detta måtte vara slutet på eländet.

9 kommentarer:

Ellis sa...

När var det du skulle flytta till Halland?

;-)

Evas blogg sa...

Men ger dom sig aldrig?! Jag tycker du ska klaga till hyresvärden. Att störa på det viset är oförsvarbart.

Evas blogg sa...

Säger som Ellis: När flyttar du? :)

christel sa...

Stackars dig
Har själv inte en granne i närheten och är otroligt bortskämd med tystnad.
Flytta till Halland vet ja, dottern bodde i Harplinge flera år så jag vet hur vackert där är.

Mian sa...

Jag hänger på: hög tid att flytta till PV.

Elisabet. sa...

ellis, eva, christel och torparfrun Mian: ja, i alla fall åker jag dit på tisdageftermiddag ..-)

Stannar till torsdagkväll.
Arbetar fredag.
Slutar fem.
Tar sextåget och blir där till söndag.

Sen en låååååång vecka och sen en kort-kort-kort-vecka (träff med Hedgren då och ellis kommer och bloggträff på lördagen .. och jag arbetar bara måndag och tisdag .. HALLELUJA!!!) och sen tar jag sikte på semestern.

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med Ellis och de andra; flytta till Halland. det tycker faktiskt pElle också.
PV

Monet sa...

Det förstår du väl att det här är tecken från just högre makter att du inte ska bo kvar?

Det är bara att börja planera flytt, precis som alla säger.

Anonym sa...

Jag hade tänkt komma med en annan kommentar, men när jag ser vad övriga säger kan jag inget annat än hålla med!
I Hallandet hos PV springer det säkert inte runt några ynglingar med simmiga ögon som har väsnats i ett dygn.
Jagh har förresten haft två övernattande döttrar som inte ville bo i sina lägenheter denna helg, av samma anledning. Elände med en massa helger...bättre att jobba hela tiden, haha!