tisdag 5 maj 2009

Tisdagsfönstret ...



... är mitt.

Den är lilla lägenheten har en gång i världen varit en blomsterhandel och kanske är det därför som fröknarna Pelargonia blir så frodiga?

Längst till höger är ett exemplar som blommar med två olika färger .., jag planterade sticklingar och tänkte väl kanske inte på vilka som kom tillsammans och nu spelar det heller ingen roll.

Den är fin, den med.

Och Mian .., i den lilla lerkrukan t.v. .., där finns det nu tre ludna små blad .., det är skotten som kom från dig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och till Mian: Mina har också kommit upp sig här ivärlden, cirka 5 cm. Är det inne eller uteblommor?
PV

Love, literature and gardening sa...

Å så mysigt - tänk att bo i en f d blomsterbutik!!

Cicki sa...

Vad häftigt med två sorter som samsas i samma kruka. Tyvärr gillar inte pelargoner mig så jag lyckas sällan. Fast i år har jag faktiskt två stycken som överlevt vintern och börjar växa till sig.

Mian sa...

Vad bra.
De är långsamma i starten, även hemma hos mig - men sedan blir de frodiga och vackra må ni tro!

PV: det är inneblommor, kolla under etiketten narrhuvor på min blogg!