onsdag 10 juni 2009

Från kassörska till ortopedläkare.


I massor av år har jag haft problem med mitt vänstra knä och när jag förra hösten fastnade i säkerhetsbältet i pv:s bil och stöp pladask i asfalten, så gjorde det inte direkt saken bättre.
(Det beror såklart på fallet .-)

Nu har jag haft konstant ont och våldsam värk i knäet, som dessutom låser sig i visssa lägen.

Och vid lågtryck blir det sju resor värre.

"Har du ringt Ortopeden?" frågar eller påminner mig pv stup i tre.

"Ojdå, nä, det har jag glömt ..", svarar jag varje gång.

Men nu har jag.

Kommit ihåg.

Och jag frågar sekreteraren på ortopedmottagningen om jag måste gå via vårdcentralen och få remiss där, eller kan jag boka tid för undersökning utan att ta den omvägen?

Hon säger att helst via vårdcentralen, men hon kan även skicka ett papper så kan jag själv remittera mig.

Ojdå!

Något sådant har jag aldrig hört talas om.

"Då ber jag att få ett dylikt hemskickat, så kan jag prata med Doktor Elisabet och så får hon remittera mig ...", säger jag till sekreterardamen.

Och så blir det.

Så himla praktiskt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart du ska söka för ditt knä. Jag har precis nu = i måndags varit hos min fotortoped i Malmö. Han opererade min vä "pek"tå sk hammartå. Det gick ju bra, men nu ligger jag för ankar ett par dagar. Jag hinner läsa dina bloggar, se på You Tube, läsa Elisabeth George och ta mig en tupplur däremellan. Göran får serva med mat och dryck.
Får se när det blir besök i affären. Ha det gott önskar Ingallill - Fru Grå

Elisabet. sa...

Fru Grå: jaha, då förstår jag .., jag tänkte att jag inte hade sett dig på ett tag! Då förstår jag.

Du får krya på dig. Jag arbetar t.om nästa tisdag, kanske hinner jag träffa dig innan dess .. men annars önskar jag dig God Bättring, ja, det gör jag ju förstås ändå,-)

Har semester från och med nästa onsdag och så v.26 och 27.

Helt underbart ska det bli ,-))