torsdag 11 juni 2009

Kväller ...


Har man inget sovrum, kan man sova i köket.
Det går hur bra som helst och det finns ju faktiskt vissa fördelar.
Att det är nära till kylskåpet är ju bara en ...

Sakta men säkert förbereder jag för bortavaron under två veckors tid.

Räkningarna är inskrivna; allt ska automatiskt dras från kontot två dagar efter att lönen har kommit.

Åååå, ära vare internetbanken; vilken ljuvlig uppfinning!

Och för att spara pengar inför resan norröver, ordnar jag med matlådor till jobbet.

Pensionatsvärden brukar le lite stillsamt åt denna min planeringsiver .., särskilt när det gäller pengar.

Jo, så är det verkligen.

Men är man ensamförsörjare vill man ha koll.

Jag vill ha stenkoll .., aldrig att jag vill stå i kassan i en butik och inte vara säker på hur mycket jag har på mitt konto.

Jodå .., ni anar inte hur ofta man får vara med om just sånt, när man är kassörska.

Och man ser ångesten när meddelandet i displayen dyker upp: "MEDGES EJ".


6 kommentarer:

Cicki sa...

Jag vill också ha stenkoll på pengarna och sambon retar mig. Har inte tänkt på att det har att göra med att man är en fd snabbköpskassörska. Bra att jag fick en förklaring....:-)

Jag håller med om att så många gånger man tyckt synd om folk som stått där och inte haft pengar så det räckt. Den pinsamma situationen vill man inte själv hamna i.

Evas blogg sa...

Hm, här är en som inte har stenkoll. Fler än en gång har det inte funnits tillräckligt med pengar när jag skulle betala. Såååå pinsamt. Vet ni när ni kommer till Jämtland?

annannan sa...

Åh vad det ser mysigt ut! Kan du inte lägga ut den bilden varje kväll, till inspiration för dom av oss som behöver gå och lägga sig?

Dom av oss som vuxit upp med John Blund
http://www.youtube.com/watch?v=YqXOymECAcE&feature=related
eller med Beppes Godnattstund
och som nu blivit utan godnattsagor...

Elisabet. sa...

Cicki: jag vet inte om det är just därför .., men så vill jag inte ha det .., då får jag ångest .-)
Det får jag bara av att stå bakom kassan och se kunden testa ett annat kort och hela tiden samma sak ..."MEDGES EJ" och ibland .."MEDGES EJ. BEHÅLL OM MOJLIGT KORTET."

Eva: men ni är två .., då har du ju backup på ett annat sätt .-)

annannan: hahaha! Ja, jag ska tänka på saken .-)

Love, literature and gardening sa...

Inte alla tycker det är pinsamt. Levde tre år med en skitstövel som jag ibland lyckades få iväg till affären med en inköpslista. Då kunde han ringa och säga att hans kort inte accepterades i kassan för det var visst tomt (hoppsan)utan jag fick genast slänga mig i bilen och komma och ta hand om betalningen. (När det hänt några gånger skickar man inte iväg någon med inköpslista igen...)

cruella sa...

Sova i köket ska jag göra i mitt parallelliv där jag bor ensam i en etta med kök i Malmö med cykelavstånd till Ribban eller Västra hamnen.