onsdag 10 juni 2009

Omväxling förnöjer ...



Ovanpågrannen Erik, han har fått en ny vägg-i-vägggranne.

"Hur går det ..?" frågar jag.

Jodå, det går väl bra.

"Om det inte vore för att han sitter uppe halva nätterna och över sig på att spela el-gitarr och han kan visst bara ett enda ackord .., det vore trevligt med lite variation ..!" säger Erik leende.

Och min egen festglade granne, han tar det lugnt numera.

Peppar-peppar.

// ellis skriver i en kommentar att ..."och under sig har han (ovanpågrannen) en som spelar samma låt i daaaagar .....".

Ja, precis så är det.
Just nu är det denna.

Hon känner sina får på gången, den västmanländska madamen.

4 kommentarer:

Ellis sa...

Och under sig har han en dam som spelar samma låt i daaagar. haha.
Stackarn... ;)

Bloggblad sa...

Men den låten är ju underbar. Fast kanske inte hur många gånger som helst?

Jag ska passa på att öva låtarna till avslutningen nu medan maken är på jobbet, han hinner bli rätt trött på dem... (Och jag måste öva många gånger för att se cool och onervös ut när jag spelar på skolgården inför flera hundra...)

Bloggblad sa...

Alltså: Mina nerver kan jag väl bjuda på, men barnen blir väldigt osäkra om man slirar och verkar nervös.

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, det förstår jag .., nervositet smittar ju av sig.

Skulle tandläkerskan se ut att vara nervös .., då gick jag nog därifrån.