tisdag 9 juni 2009

Hos Berit ....


Distriktssköterskan är en vänlig madame .., rund och go och med ett så varmt leende.

Förra gången när jag kom dit för att kolla blodtrycket, kände jag mig så eländig .., så trött på mig själv och så ful och anskrämlig.

Men så slog jag mig ner i stolen intill henne och hon tog min högra arm och fäste blodtrycksmanchetten och så tittade hon rakt på mig .., loooooog med sitt allra varmaste leende och sa att ..."tänk, idag ser du ju ut som en liten prinsessa, det riktigt strålar om dig!"

När jag en stund senare cyklade hemåt, behövde jag knappast röra pedalerna .., så lätt var jag om hjärtat.

Och så glad.

Så där blir mötet även idag, med Berit.

En hel massa v ä r m e.

Det är väl helt enkelt så, att den rara distriktssköterskan Berit, hon har hamnat på rätt plats här i livet.

Just så.

3 kommentarer:

N sa...

Visst är sådant underbart! Man blir glad av att möta värme.

Annas mamma sa...

Ja, tänk vad några ord betyder, man blir så glad. Försöker tänka på det själv, behövs inte så många ord alls och inte säkert man får eller ser gensvar heller meddetsamma. Men sen kan personen må gott som du.

Elisabet. sa...

N och Annas mamma: ja, det är verkligen så .., jag kände mig så GLAD efteråt ..-))