onsdag 10 juni 2009

Grattis Torun, Agnetha och annannan!


Idag fyller vännen Torun år.

Hon är ett år yngre än bloggmadamen, men har börjat räkna baklänges - rent åldersmässigt -, så egentligen fyller hon bara 53 idag.

Det där finurliga sättet att räkna ska jag minsann också börja med ,-)


På morgonen efter att jag hade sovit över hos Torun.
Jag skriver brev på deras kylskåpsdörr.

Hos Torun och hennes familj har jag upplevt så mycket innerlig värme och omtänksamhet och kanske har det att göra med att födelsedagsbarnet är från Umeå .., det här att det känns så lättsamt .. så totalt-ickekrusidulligt.

Hade jag bott aningen närmare och haft bil och inte haft möte på jobbet ikväll (på min lediga dag ....), då hade jag minsann knackat på dörren i Staffanstorp och stått beredd med en stor och varm kram till födelsedagsmadamen.

Jag måste bara berätta en sak som säger rätt mycket om både undertecknad och Torun.

När hon var för något år sedan eller mera, var även pensionatsvärden på besök.

"Du måste veta att Torun, hon är oerhört intensiv ...", säger jag, så där så han ska veta.

Och så när vi alla är samlade, ska jag springa över till lilla affären och då, i köket, säger Torun till pensionatsvärden: "Ja, du vet väl att .., ja, Elisabet, hon är v ä l d i g t intensiv ...".

Gissa, om pensionatsvärden looooog.

Så här kommer en stor och varm kram till dig Torun!

En annan som har fyllt år, men den andra juni, det är hemifrånvännen Agnetha.

Vi umgicks nästan dagligen under en stor del av malåtiden .., hon och dåvarande maken Jonny kom ofta nersnippande på kvällarna och drack kaffe .., inget märkvärdigt .,. men trivsamt.

Och vi har semestrat tillsammans .., kört bil till Bohuslän och susat iväg till Grekland.

Det har varit gott om skratt och glädje!

Här får Agnetha ett försenat grattis och en stooor kram, hon också!

Blombuketten är till er båda!

Och så läser jag att en bloggmadame i Portugal också har födelsedag den här veckan!

Det är den där damen som har så himla många n i sin signatur, - ja, när hon kommenterar - och hennes blogg läser jag med största intresse och när hon skickar fönster .., då blir det alltid förväxlingar .., antingen på grund av avsändaren eller så för att mottagaren inte har tagit fram läsglasögonen.

Grattiskram till dig också!

4 kommentarer:

JULIEK sa...

Oj her var det många bursdagsbarn : )

Elisabet. sa...

Julie K: ja, i alla fall är det många Tvillingar ..-)

Torun sa...

Tack för ditt grattis! Morgonen blev bra, med någorlunda skönsång av familjen + nyttig rawfoodtårta, som tyvärr bara uppskattades av en av döttrarna! Nåväl, får bjuda arbetskamraterna på resten ;)

Passar även på att länka till Mossagårdsfestivalens blogg - sommarens höjdpunkt i Veberöd!

annannan sa...

Man tackar. Det är ett par dagar kvar, men såna här virtuella buketter vissnar ju inte. Jag var på jakt efter ett födelsedagsfönster igår, men det blev snarare dödsdagsfönster, för antikvariaten skyltade med Camões, nationalpoeten. Få se om de skyltar om till dess universalpoeten och jag fyller år!

Jag tror ju inte ett skvatt på astrologi, men kommunikation är tvillingens element. och om det är något som stämmer på undertecknad...