fredag 27 november 2009

Det är när vi sitter ...

... och tittar på Skavlan, detta fantastiska program, som vi först hör ljudet.

Nånting som knaprar i lilla hallgarderoben.

Knapr-knapr-knapr.

Tv-ljudet skruvas ned.

Knapr-knapr.

Och jag drar upp benen från golvet och tar fram kryckan .., allt medan pensionatsvärden smyyyger fram mot garderoben.

Det låter som vore där en stor skeppsråtta som vill ut.

Ingenting hittar han.

Och jag passade på att gå upp en trappa och blogga.

Utifall att.

13 kommentarer:

tomasrj sa...

Har ni ingen katt?

Linda sa...

HA HA HA!!
Kryckan som vapen :)
Bettankax var på väg att dra upp fötterna förra helgen tills hon insåg att det var Selma som vässade klorna på sin klösbräda, men hennes min var obetalbar - Bettans alltså :)

Linda sa...

Ja, när kommer katten?
Eller blev det katter?

Evas blogg sa...

PElle skulle ha varit där!

Cecilia N sa...

Hoppas nu kattmamma har fått undervisa sina ungar ordentligt innan er blir avskiljd och (bort-)adopterad.

(Fast naturligtvis då bara om musfångeri, rödhakar ska gå fria.)

Suzan sa...

ååhh.. scary!!

Ingela sa...

Javisst var det bra i kväll! Både Dobidoo och Skavlan. Vi valde TV i kväll trots att det vankades kultur i hålan. Tjejerna har feber så det kändes inte bra att lämna dem hemma ens för två timmar.

Tänkte på Margot W som jag träffat IRL nån gång på 70-talet, tror att hon var aktiv i SSU-distriktet på den tiden. Hon gav ett positivt intryck då och gör det fortfarande.

Love, literature and gardening sa...

Hemtrevligt med små möss på landet.

Anitha sa...

Det kanske var vår lilla husmus Charlie som hittat till dig. En jättesöt liten sak som kom fram sent på kvällarna och åt frön i gojans stooooora bur :-)

Anonym sa...

Men så spännande! Har Ni ett litet husspöke kanske ?

Dags för katt säger jag också!

NattenTurtlan

Elisabet. sa...

Till er alla: det här var inget lite småkrafs, tänk er en katt som förtvivlat klöser och vill ut .., SÅ lät det! Vi blev som förstenade och satt och lyssnade mot garderoben!! Inget hittade vi och Pelle hade gjort varken till eller ifrån .., kastrerade hankatter tycker att mat är viktigare än aldrig så färska möss (eller RÅTTOR!) ,-)

pS. Vi har varit på samma bröllop inatt, bettan och linda och du linda tyckte att jag hade en såååån fin rosa sticketröja .-)

Ingela: om Margot Wallström hade varit s-ledare, så hade deras siffror varit hur höga som helst, det är jag helt övertygad om.
Jag har alltid tyckt att hon har varit sååå bra .., enkel, chosefri och "rejäl", även det ordet inte alltid ses med blida ögon.

Elisabet. sa...

Lindalotta: så snart mina agraffer är borta .. man får inte ha djur som kan krypa i sängen så länge såret inte är helt läkt.

Linda sa...

Rosa sticketröja, jo vi klär oss alla olika på bröllop :)
Men vad kul att jag tyckte att du var fin!
Men det är du alltid!