fredag 27 november 2009

Efter .....

.... promenaden blir det dusch och lunch, i nämnd ordning.

Sen lägger jag mig raklång på soffan Ektorp, sveper en filt över min frusna lekamen och på med golvfläkten.

Det känns som om högerbenet, särskilt foten, ska ramla av.

Som en isbit är den!

Och har man inget annat för sig - och det har man, man läser Boktjuven med den allra största behållning, men tar paus mellan kapitlen -, tittar man på nån slags debatt från Europaparlamentet.

Allra gladast blir man när väggklockan slår två.

Ding-dong! Ding-dong!

Då ringer den vanliga telefonen!

Det visar sig vara bloggmadamens störstasyster som vill höra hur det är ställt med patienten.

Efteråt, efter allt pratet, är hjärtat varmt.

2 kommentarer:

pralinen sa...

10 hyacinter?! jag lyckades bara med 3... men det finns ju fler möjligheter :-)

Vila knät...

Kram

Elisabet. sa...

pralinen: ja, men jag ska sätta några av dem i en stor zinkbalja och ha utanför porten .-)

Knäet värker!