fredag 27 november 2009

Och .....

... för övrigt har jag idag planterat ett tjugotal tulpanlökar, samt åtta små kungsängsliljelökar.

Man lär sig allt eftersom.

Det gäller att stå b r e d b e n t och med rumpan i vädret och akta sig noga för att tippa överstyr .., då ty blir man nog liggande i rabatten, åtminstone till herr pensionatsvärden kommer cyklande hemåt.

Jag tänkte det idag .., att det svåraste efter operationen, det är att sitta rakt upp och ner på en stol .., t.ex. vid middag eller frukost, det går nästan inte.

Att ta av sig strumpan på högerfoten, det är också en pina.

En P I N A.

Förmodligen för att man då vinklar foten på nåt vis.

Ett långt skohorn är ett måste för den som fått ny knäled.

Jag hoppas att intresseföreningen har noterat.

4 kommentarer:

Turtlan sa...

En fredagspresent i gyllene papper med fina snören från PV kanske?

( Host host PV om Du läser detta)

Ett skohorn är oumbärligt vid krycktider!

Ta det varligt så Du inte hamnar i rabatten!!!

Fortsatt Go Fredag!

Anonym sa...

Lilla turtlan, ett långt skohorn inhandlades flera veckor före operationen.

Framförhållning är A och O, speciellt för madamen i dessa tider. Främst när det gäller att ha med sig saker för att slippa klättra i trappan mer än nödvändigt.

PV

Turtlan sa...

PV:

Ja jag tänkte väl att annat vore väl konstigt i den frågan....

Ja det gäller kanske snarare att ha rätt saker på rätt plats vid rätt tillfälle. Eller något sånt.

Aloha!

Elisabet. sa...

Turtlan: ,-)
Ja, jag ser att Magistern redan har svarat dig .-))