torsdag 23 september 2010

Idag ...



... ska jag ta tåget söderut och träffa den här rare mannen.

Han, som när han skriver mail, alltid börjar dem med "Kära Mor".

Sååå roligt det ska bli!



Och för mamman är han ju förstås fortfarande - och kommer måhända alltid att vara - den där lille eftersläntraren.

Ättapjötten.

Lillkillen.

Han som blev längst alla i familjen.

Kanske får jag bjuda honom på lunch och så hoppas jag hinna med ett besök på Möllevångstorget och lite till.

Kamerabatteriet har legat på laddning.

Mobilen också.

Och nu blir det frukost.

8 kommentarer:

Hedgren sa...

Åh, vilken lycka!!!

Elisabet. sa...

Hedgren: (hajade till .., "Hedgren ..."?) ja, det ska bli så roligt! Och bara detta att åka tåg och se människor .-)

Hedgren sa...

Ja, det är ju inte så ofta jag gör avtryck här... ;o) Men den här gången var det NÖDVÄNDIGT!

LindaLotta sa...

Åh vilken härlig dag!
I Malmö skiner solen och det ser ut att bli en fin dag.
ha det så mysigt!

Marge_II sa...

Men påminner inte sonen om Lars Ohly på den där bilden?
:-)

Elisabet. sa...

LindaLotta: ,-)
Din filur!
T a c k för det som kom med posten! UNDERBART!!! Nu har jag alla tre .-) Pusspuss.

Marge _: nädu, inte det minsta .-)

Elisabet. sa...

Marge: du menar den nedre, kanske ...?

Marge_II sa...

Ja, absolut:-)