torsdag 23 september 2010

Malmö ....



En alldeles underbar dag har jag haft i Malmö idag, men är så totalt slut på, så det får bli morgondagens arbete att lägga in bilderna.

Vi har promenerat i t i m m a r .., det har varit högsommarvärme och man hade lätt kunna gå barfota i sandaler, men det hade jag naturligtvis inte alls tänkt på.

Å andra sidan mötte jag en flicka som kom cyklade i stickemössa och halsduk, - hon var klädd efter almanackan - och det var säkert långt över tjugo grader varmt i skuggan!



Detta orkar jag i alla fall lägga in.



Jag looog för mig själv när jag såg alla hundratals cyklar.

Inte var det många som stod i något cykelställ inte.

Och när jag var klar med fotograferandet, såg jag en äldre herre som hade sett vad jag pysslade med och mannen log och log igen och jag förstod att vi delade tankar om detta med civil olydnad.

Det är härligt på nåt vis.

Ibland.

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Ja, det är härligt med felparkerade cyklar förutom för alla synskadade som går på dem....

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, det är ju klart att det borde man ha tänkt på ,-(

Ruta Ett sa...

Det var härligt att se lite bilder från hemstaden =)

Elisabet. sa...

Ruta Ett: och sonen stortrivs med Malmö .-)