lördag 25 september 2010

Lördagmorgon ...


Nu använder jag den gamla bloggermallen.
Fortfarande får jag inte texten dit jag vill ha den med den nya varianten.


Och han som i vanliga fall stiger upp klockan 05.00 och cyklar in till jobbet en timme senare, han får ha sovmorgon ..., och jag, som har legat under täcket och lyssnat till småpratet från P4, jag lämnar sängvärmen, lägger Michael Connely-boken åt sidan och går en trappa ner och gör frukost.

Värmer bröd.
Dukar bordet.
Tänder ljus.

Och sigge nilsson, som snart är lika enjängd som sin matte, skuttar genast upp på det han säkerligen tror är hans egen stol och där sitter han och kråååmar sig och jamar och vill ha sin ostskiva och helst bums!

Ute är det ösregn.

Alldeles strax ska jag ropa att frukosten är klar.

4 kommentarer:

Mian sa...

Goder morgon.
Du har bytt teckensnitt ser jag :)

Elisabet. sa...

Mian: ja, det här nya gör mig alldeles snurrig. Jag försökte nyss att lägga in en videosnutt, men se, det gick inte alls.

Jag får nog gå en kurs .-)

Anonym sa...

Snyggt!

Har ju grejat med samma sak här. Får det inte riktigt som jag vill men får väl ta lite efter hand.
Fattar ju inte vad vissa begrepp står för på designsidan.

Regnar här också.

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: men du får ju texten rätt?
Hur gör du?

Jag menar, titta hur min första meningen glider iväg t.h. om bilden?

Du får gärna slå mig en signal om och när du får tid i helgen .-))

0346 - 435 80

(Det får vem som helst göra som begriper vad jag gör för fel ..?)