lördag 25 september 2010

Lördag

Nybakat dinkelbröd.
Och så blir det eftermiddagsfika.

Och filurande med vilket utseende man vill ha på sin blogg.

Så här, kanske?

Och det blir nybakat bröd, bakat på dinkelvete ..., lägg därtill lite flytande honung, vatten, jäst, salt och olivolja.

Mitt i fikat ropar jag på sigge nilsson.

Åååå, han är så trött, så trött och orkar knappt hoppa upp på stolen, ja, det är den där ostskivan, förstås.

Herr pv har ont i ryggen .., på tv pågår debatt om det nya partiet.

Det finns dock värre saker än detta.

I dagens GP finns en artikel om nazistpartiet som har gjort debut i Grästorp.

Daniel Höglund, nyinvald i kommunfullmäktige för Svenskarnas Parti, säger så här.

"Det första vi vill är att säga upp avtalet med Migrationsverket och att man ska köpa in mer närproducerat."

På längre sikt vill han bara låta svenskar med rätt genuppsättning bo här.
Redan utfärdade medborgarskap till personer med annan bakgrund ska dras tillbaka, de främmande kastas ut och samhället byggas på "biologisk, genetisk grund".

Med dna-teknikens hjälp, om det kniper.

Herr Höglund studerar molekylrbiologi vid Göteborgs Universitet.

Bäva månde drottning Silvia  med sin tysk/brasilianska bakgrund.
Bäva månde Kungen och de tre barnen!
Bäva månde den charmiga kvinnan som intervjuades i Västnytt.
Bäva månde vi alla!

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men en sak förstår jag inte, det går inte att klicka upp bilderna längre ..?

Turtlan sa...

Tur jag inte bor där då för jag ligger i riskzonen att åka ut då som tredje generationens invandrare.

Farfars pappa kom från ett annat land I Europa.... men kanske klarar mig då eftersom det var från Europa....?

Hoppas killen kommer på klokare tankar längre fram!

Brödbakat här också. Det är sånt väder!

mossfolk sa...

Här har det inte brödbakats idag. Och jag undrar just hur han tror att sverige ska bli då, när alla är jättesvenska och vi inte har något med omvärlden att göra...

Elisabet. sa...

Turtlan och mossfolk: och ingen Zlatan och ingen Bayrami och jag har garanterat samiskt blod från mormors sida (eller morfars), det är nog goodbye här också!

Anonym sa...

Och jag som är son till en skåning, som ju var danskt för 400 år sedan.
Det värsta är kanske att man fått in än sämre blod och gener i släkten sedan dess. Ska man våga släktforska om dessa dårar får inflytande???

PV

Monica sa...

Jag som också studerat molekylärbiologi och gjort otaliga DNA-analyser på folk gör gärna en grundlig sådan på nyvalde herr kommunfullmäktige;-) för rent svensk vad är det? Finns det?

Rexxie sa...

Turtland och PV klarar sig nog, för om man läser på deras (hans) hemsida så är det "människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår" som det handlar om, och med det antar jag att det menas "icke-färgade"....

Såg hans uttalande om att han tyckte att alla pizzerior i Grästorp skulle drivas av svenskar. Problemet är väl bara att det inte är några svenskar som vill slava i en pizzeria (eller städa kontor på nätterna osv)...

Skall jag vara ärlig så tror jag att SD (och SvP) kommer att gå samma väg som Ny Demokrati, dvs gå under på grund av internt käbbel och stridigheter.

Steel City Anna sa...

Håller med, låt dem käbbla!