måndag 20 september 2010

Projekt Gästrummet ..


Ett mer dumt ställe att ha en väggkontakt på, kan jag inte tänka mig.
"Det fanns här från början ...", förklarar pv.
Och sigge nilsson, han älskar att ligga här inne i ugn och ro.

"En byrå som inte är så djup, det skulle vi ha hittat!" säger jag till pv.

Och det kollas på www.ikea.se, men se alla byråer är djupare än vad jag har tänkt mig.

Men så kommer jag ju ihåg att i hallen står redan just en byrå och den är visserligen betsad i någon slags blågrå nyans - som numera inte är någon färg alls -!, men ändå.

Perfektamente!

Och den vita lackfärgen får åter träda i tjänst!

Persiennen är av trä.


"Kvarnbyserier" är en samling med olika tecknade serier.
Där medverkar bl.a. min systerdotterdotter Nathalie med sina alster.
Intill Kurre lutar sig mina absolut favoritböcker, alla kategorier.
Frank McCourts "Magistern" & "Ängeln på sjunde trappsteget".

Såväl ekorren Kurre som herr Prickigt Djur, får agera bokstöd.
Var fru Prickigt Djur har tagit vägen, begriper jag inte.
Måhända har hon tröttnat på hylltillvaron .., sagt tack och hej till sin make .., och blivit ensamseglare?



Ytterligare två lådor ska målas, men färgen tog slut.
Och ja, runt knopparna ska det också målas vitt.



I mångt och mycket har vi olika smak, men se pv:s lampor ..., å, jag älskar dem!
Läslampan är tillverkad i nån slags plåt och ger ett sååå mjukt och vackert sken.


Taklampan är också den ett fynd från förr.
Taket är vitt, inte alls brunt som på bilden.



Och igår hittade vi ju den fjärde konsollen, så nu ska sista hyllan komma på plats.

Härligt!

Det här rummet med alla böckerna, det gör mig så g l a d.

11 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vilket mysigt gästrum som innehåller en katt till och med! :-)


....glömmer aldrig när jag läste "Ängeln på sjunde trappsteget" första gången när den kom ut.
Maken undrade till slut....han hade aldrig varit med om att jag läste en bok som ena stunden fick mig att gråta och nästa stund skratta högt!!
Vilken bok!

Elisabet. sa...

Londongirl: ja, jag satt ute på gräsmattan i Ystad .., det var sista sommaren jag bodde i huset.

Fortfarande älskar jag den boken, men minst lika mycket "Magistern", där författaren berättar om sitt liv som lärare i USA.

Tankevågor sa...

Ja "Magistern" är också bra....en bok som alla lärare har i sin bokhylla tror jag. ;-)
PV HAR väl läst den??

Elisabet. sa...

Londongirl: han har iaf fått den av mig .. jag nästan tvingade den på honom och tycker att alla som ska bli lärare borde läsa den .-)

Det finns ett särskilt avsnitt .. den där han berättar om hur eleverna ljuger ihop historier för att bortförklara frånvaro .., I love it!

Evas blogg sa...

Vilket härligt rum det ser ut att bli.

bokhyllan sa...

Bra när man kan återanvända saker. Snygg blir den också. =)

Elisabet. sa...

Eva och Ting och Tankar: det blir jättefint ... och till sommaren kan man ju ha luftig gardin som får fladdra i sommarvinden .)

Bloggblad sa...

Så trevligt att få ta en tur i gästrummet. Hoppas att jag får chans att studera det på närmare håll nångång!

Elisabet. sa...

Bloggblad: det får du säkert .. har ni bara vägarna förbi, så ...!

Monica sa...

Så fint Elisabet OCH Pv:-)

Elisabet. sa...

Monica: just det .., han har minsann stått för hälften av jobbet. Minst.