onsdag 15 september 2010



Och så plötsligt: strålande sol!



Det doftar höst.

Jag går lillrundan.

En budbil passerar och längre fram möter jag en kvinna som rastar sin hund.

Allt är annorlunda mot för Regementsgatan i Ystad.

Stubbade sädesfält.

Runt-omkring-berg.

Och där är lärkan!

Vårljud samsas med höstdoft.

Svalorna är som bortblåsta och jag undrar hur långt dom har kommit på hemresan.



Och så ... hemma igen.

Ett gult hus på en kulle.

Prassliga eklöv på marken.

Vid syrénbusken sitter sigge nilsson.

Han har fångat en liten mus och är alldeles till sig av stolthet.

Kråååmar sig och har sig .., buffar lite med nosen på den döda musen.

Vill visa.

"Åååå, så duktig du är!" säger jag.

På altanen - i en solstråle -, ligger pElle och sover.

4 kommentarer:

Inkan© sa...

Mycket vackra foton. Och vacker natur förståss!

Glad Höst!

Elisabet. sa...

Inkan: ja,här är vackert. Lite kärvare än i Skåne, men vackert på ett annat vis.

anna of sweden sa...

Så vackert ni bor!
Sverigedofterna saknar jag alldeles väldigt mycket!

Elisabet. sa...

anna of sweden: ja, här är vackert och jag njuter verkligen ....!