tisdag 14 september 2010

Platsbanken - Halland -.


Lilla kvartersbutiken i Ystad.
Det var tider det.


Ja, om man vill sälja erotiska produkter på helgerna, då finns det gott om lediga jobb.

"Paradisparty".

Och massor av pengar kan man tjäna också.

Jo, jo.



PubliceradRubrikArbetsgivareArbetsort
2010-09-14Bokföring /administrationPROTECTOR YTB ABKungsbacka
2010-09-13Global key Account ManagerHMS INDUSTRIAL NETWORKS ABHalmstad
2010-09-13ButikspersonalCED Kommunikation AB - Great CollectionsKungsbacka
2010-09-13Norsktalande InnesäljareTikspac ABFalkenberg
2010-09-13PIZZABAGAREPizzeria BambinoHalmstad
2010-09-13SÄLJAREFentab ABHalmstad
2010-09-13ARBETSLEDARE - VAMarkteknik Sverige ABVarberg
2010-09-13ADMINISTATÖRSita Sverige ABVarberg
2010-09-13REDOVISNINGSEKONOMPilkingtonHalmstad
2010-09-13EKONOMIASSISTENTPilkingtonHalmstad
2010-09-13DJURSKÖTAREIvarssons Lantbruks ABVarberg
2010-09-13Cirkelledare fotoMedborgarskolan VarbergVarberg
2010-09-13Säljstödjande informatörer till nylanseringPS CommunicationVarberg
2010-09-13Grundskollärare 6-9 NO och teknikKullaviks Montessoriskola Ek.FöreningKungsbacka
2010-09-13Säljstödjande informatörer till nylanseringPS CommunicationFalkenberg
2010-09-13Personlig assistent åt 11-årig flicka i KullavikÅGRENSKA ASSISTANSKungsbacka
2010-09-13Säljare - Tjäna massor av extrapengar på helgen!ParadispartyLaholm
2010-09-13Säljare - Tjäna massor av extrapengar på helgen!ParadispartyFalkenberg
2010-09-13Säljare - Tjäna massor av extrapengar på helgen!ParadispartyVarberg
2010-09-13Säljare - Tjäna massor av extrapengar på helgen!ParadispartyHalmstad

8 kommentarer:

Ingela sa...

Det är samma sak här. Dottern billackerare satt och sökte på platsbanken i helgen. Inte finns det många riktiga jobb. Men att ringa och sälja diverse varor och tjänster på provisionsbasis, det är en bransch som verkar behöva hur mycket folk som helst.

För ungdomarna som vill ha och behöver ett riktigt jobb är det katastrofalt. Dom borde inte ens behöva söka de här skrotjobben.

Ingela sa...

Fast jag tror att du skulle vara en utmärkt säljare ifall du sålde nåt som du tycker är bra och tror på.

Jag sökte jobb som försäkringssäljare en gång och var nära att få det, ända tills jag talade om att jag aldrig i livet skulle sälja något till en person som jag inte trodde behövde produkten.

Elisabet. sa...

Ingela: å, vilken fin profilbild du har! By the way.

Nej, jag söker inte såna arbeten som att gå hem till folk och kränga erotiska hjälpmedel, ALDRIG.
Och jag tycker inte alls att det är nåt fel på den sortens arbete, men det är inget som jag skulle passa som.
Jag skulle nog rodna mest hela tiden .-)

Lärare, barnmorskor, läkare, ingenjörer ., samt säljare av alla slag .., där finns det gott om jobb.
Tycks det.

Ingela sa...

Oj, tycker du... Jag har blurrat till den lite med nåt sånt där "konstnärligt filter". Jag tycker att jag är snyggare när jag är lite suddig.

Det är väl min kompis som gör bilden.

Elisabet. sa...

Ingela: alldeles oavsett om du blurrar till bilden eller inte, är du lika vacker som du alltid har varit! Det finns människor som aldrig åldras, som alltid tycks befinna sig - åldersmässigt - på ungefär samma plats.

Åke Burwall var en sån. (lever han ännu)
Gudrun också.
Och dit hör också madame Söderström ,-)

Vet du, jag tycktes se Tora häromdagen .., det var nästan så att jag tvärstannade bilen!
Samma typ av kläder och sätt att röra sig.
Helt otroligt.

Monica sa...

Hoppas du hittar något som blir bra, tänk du skulle passa i skolan med en massa ungar, stötta och hjälpa dem och så kan du hantera webben också. Så synd de som anställer inte ser lite utanför ramarna och tillåts det, i skolan är det sån brist på vuxna så alla vettiga personer behövs till vars grupp jag tror du hör;-).
Sedan skulle du säkert passa jättebra i affär utan livsmedel också, som Hemtex, Lindex, hantverksbutik och inte minst ett blomstercafé, finns det något sådant i faggorna där? Och på sjukhus kan de gott anställa lite mer folk som tar hand om patienterna bättre. Gör frukost till familjer med döende barn, är medmänniska. Ibland är bara ena föräldern närvarande för den andra tål inte sjukhuslukt....Det finns män som går hem när hustrun ska föda fram sitt döda foster som är fullgånget, han vill inte vara med längre då, hon har liksom inget val. De får knappt en tid med en kurator, kanske om de har tur en nyutbildad i 25-årsåldern som säger, ja livet tar nya vändningar ibland.....de vågar liksom inte lämna sin mall. Ursäkta längden på kommentaren:-) men många tankar kom upp.

Ingela sa...

Där ser man. Blurret fungerar alltså...

Jag tänker på farmor nästan varenda dag. Fast jag fick ha henne så länge känns det som om hon borde ha varit här alltid.

Elisabet. sa...

Monica: nej, jag skulle absolut inte passa i klädesaffärer eller Hemtex .., nej, men jag tycker om att - fel - jag ÄLSKAR ju att sitta i kassan .., det är själva knappandet jag tycker om .-)

En gång i världen fanns yrket sjukhusvärdinna. Det hade varit rena drömmen!

Eller nån slags receptionist?