onsdag 24 november 2010

Dag 10 .. "Vad jag har på mig idag"



Stackars er som ska läsa detta .., den här rubriken återkommer dessutom.

Finns det nånting som jag bryr mig väldigt lite om, så är det kläder.

Eller egentligen inte; det är mer så här att jag är så tvärsäker på vad jag tycker om.

Jo, jag vet precis vad jag i n t e vill ha och tvärtom.

Så här, t.ex.

Jag bär aldrig mönstrade kläder .. (men tycker att det är snyggt på andra), alltid linne, bomull eller ylle .., har aldrig burit en långklänning och aldrig högklackade skor (jo, en gång, när mellandottern gifte sig, men efter några glas vin åkte skorna av ...) .., bär aldrig t-shirt (kanske någon gång i min ungdom), kvävs av kläder som sitter åt i halsen (läs: vill ha båtringat eller knappar hela vägen), ja, jag är förfärligt enjängd och det är ett smärre mirakel att någon man har velat ha mig vid sin sida.

(Å andra sidan är pv nästan snäppet värre, men bara nästan).

När ni läser det här, sitter jag förhoppningsvis på tåget, på väg till Göteborg.
Där blir det raskt byte till Stockholmståget.

Och då är detta, med största säkerhet, vad jag har på mig.

Svarta byxor, en tröja .., älsklingskappan och halsduken.

Svarta skor.

På söndag är rubriken densamma.

Då är jag i England.

Förmodligen klädd precis likadant.

Hejåhå!

3 kommentarer:

Sven Teglund sa...

Önskar dig en trevlig resa!

Jag tycker att det är bra att man vet vilka kläder man tycker om och så har man dem alltid. Då kan man fokusera på allt annat runt omkring en istället, det som förändras.

Anonym sa...

Jag kan bara intyga att beskrivningen av klädesinnehavet stämmer alldeles utmärkt. Problem med att vid inflyttningen få plats i befintliga garderober var helt obefintligt.
PV

anna of sweden sa...

Här är en till som inte använder "klackaskor". Till Söta Ks besvikelse. :)

Ha en riktigt, riktigt fin resa!

Kram!