fredag 26 november 2010

Dag 12 ...."I min handväska".



Ja, det är blir en enkel match att berätta vad som finns i min handväska: rakt ingenting!

Jag äger nämligen ingen handväska.

Kanske har där funnits någon .., en lädervariant på 70-talet, tror jag, men det är också allt.

I ryggsäcken då, vad kan gömma sig där?

Tjaaa .., där finns oftast min norran-almanacka .., kameran, kortläsaren, batteriladdaren, pennor, skrynkliga inköpslistor .., plånboken .., den rosa överstrykningspennan och ibland någon avisa.

Det är ryggsäcken ni ser på bilden och den har minsann varit med på mängder med resor utomlands och håller riktigt bra.

Var bilden togs?

Jo, i Simrishamn.

När jag skuttade runt på dejtingsidan, då hade jag bland annat med den här bilden och så texten under.

Där stod följande: "Speeddejting bland schangdobla skånska gentlemän. Ingen av dem visade dock den fotograferande kvinnan något större intresse."

Det fanns män på dejtingsidan som tyckte att det där var hur fånigt som helst.

Dom männen brydde jag mig inte om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken fin fisk du står på..!

/gunnar i vaplan/

Cecilia N sa...

Men vad du ser, Gunnar!
Jag tyckte däremot bildtexten på dejtingsidan var kul.

Jag har numera också rationaliserat bort handväskan. Jag har bara ett litet etui i fickan med diverse kort och lite kontanter i.

Den stor otympliga plånboken ligger hemma och är "kortbibliotek" så jag inte behöver släpa med mig inadekvata kort.

gunnar i vaplan sa...

Cecilia:
Kolla gatustenarna som är lagda i ett fantastiskt fiskmotiv..

Steel City Anna sa...

Nej sånna män ska man inte bry sej om :)