fredag 26 november 2010

Early morning in London town ...


Jaha, sa har jag varit ute pa promenad i omgivningarna och ni kan inte ana hur vackert det ar har!

Jag har sett barn pa vaeg till skolan .., byggnadsarbetare i full fart .., jag har sett damer och herrar formodligen pa vag till jobbet .., jag har nickat lite mot taxichauffoerna haer utanfoer och nu sitter jag i hotellets foaje med en ung kille fraan S:t Louis i USA intill mig.

Maria ligger och drar sig och vaedret aer UNDERBART .., ljust blaa himmel och lite kyligt, men bara lagom.

Snart blir det frukost, men inte haer paa hotellet, utan en bit ifraan.

Jag har redan foervarnat om att jag aldrig klarar av promenadtempot som damerna har .., saa vi faar se hur det blir. Att bara strosa omkring aer bra .., det aer ju sjaelva livet foer mig.

En liten snabbhaelsning blev detta, i all hast.

Bettan.

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Det är ovanligt kallt här just nu, vi brukar ha ganska milt väder i november. Men som norrlänning klarar du nog kylan...:)

pralinen sa...

strosa runt och njut, det är London som gjort för...
När sonen och jag var där - var det det vi gjorde mest hela tiden - varvat med fikor...
urmysigt :-)

Helen sa...

Så trevligt det låter. Att ibland få åka iväg på en resa är underbart och inspirerande, tycker jag.
Ser fram emot dina berättelser från London.
Ha det nu jättebra, kram!

Fourmum sa...

Ha en underbar dag! Det låter som du har en jättefin resa :)

mossfolk sa...

Ska bli kul att se alla bilder du tagit sedan ;)
Ha en fortsatt jättebra resa!

Tankevågor sa...

Oj så trevligt med en hälsning från London! :-)
Klart att du ska strosa runt och skippa allt fläng i affärerna!

Du kan åka till Portobello Road i morgonbitti (lördag) i Notting Hill och gå och strosa och kolla in deras antikviteter och gamla saker....

Gå längs Strand och se på Themsen....

Eller smita in en stund i min favoritkyrka S:t James nere på Piccadilly nära Fortnum and Mason.

Promenera genom Hyde Park och se på dem som vågar ro på sjön och hälsa på Peter Pan som står staty där...

Eller se någon av skridskobanorna som har öppnat nu....en finns vid Naturhistoriska museét.. där är det julmarknad också...

....gå omkring i Covent Garden...

...lyssna på körerna som sjunger vid den norska julgranen som sjunger varje kväll på Trafalgar Squre.

....och om ni vill se på teater eller någon musical...åk till Leicester Square och köp biljetter till samma kvälls föreställningar till nedsatt pris....

och glöm inte att hälsa på den fina ängeln ovanför ingången på Sefridges!

....om du kommer dit...och står med ryggen mot Selfridges på Oxford Street så ser du ett Starbucks mittemot på andra sidan. Gå in där och ta en fika och gå en trappa ner....där har du "mitt" stamställe....där har jag suttit många gånger, druckit kaffe, läst, jobbat och löst världsproblemen... :-)

Hoppas du njuter för fullt nu Elisabet och att du känner värmen som finns där även om London nu är ovanligt kallt och kommer att vara det nästa vecka när jag är där också verkar det som.

Tankevågor sa...

....äsch nu kollade jag och de tänder inte den norska julgranen på Trafalgar Square förrän den 2 dec.

....men jag kan åka dit och ta ett kort på den åt dig.. ;-)