onsdag 24 november 2010

Stockholmsbilder ...



Och alla står och stirrar åt samma håll!

En bit därifrån står Björn Ranelid.

Jag har nog aldrig sett en så elegant-snygg karl i det här landet, som herr Ranelid.

Just då, alltså.

Jo, det är sant.

Man hade kunnat ta honom för italienare, dom är ju så där stiliga i kostym.


Och som att gå omkring i ett julkort var det ...



Inne i butiken som säljerså härliga linnealster.
Vem skulle inte vilja placera sin rumpa på en sån här härlig rödspätta?


Västerlånggatan.

Så oerhört mycket mindre turister än sommartid .., och ändå .., alla ord som studsar mot ens hjärna och hjärta .., ryska och finska och en ung tjej som säger till sin mamma: "e ru trööög, eller ...?"

11 kommentarer:

Turtlan sa...

Det där att bara gå runt och strosa och flanera i en stad är så härligt.
Gå och se var man hamnar och vad man ser efter vägen.

Ja det är härligt!

Så vintrigt det ser ut. Mycket mer vintrigt än här!

Evas blogg sa...

Härliga bilder! Jag gillar dig jättemycket Bettan men vi har olika åsikter om Mr R. Han är alldeles för sliskig för min smak.

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, jag älskar det!
Eva: det var det sista jag hade väntat mig .., att jag skulle tycka att han såg så ...., stilig ut.
Jag säger inte karlaktig, men stilig. När ser man så snyggt klädda karlar i vårt land? Ja, jag har då nästan aldrig gjort det ,-)

Evas blogg sa...

Det var när jag träffade honom IRL som jag insåg hur sliskig han var. Men kul att han förgyllde din dag. Men mänish, när åker du?

Monica sa...

Gamla stan är fantastiskt vackert i snöskrud, vilken tur du hade och Österlånggatan som kontrast till Västerlånggatan, är roligt med båda.

Anonym sa...

Vill önska dig en härlig resa till staden London!

Ser framemot små berättelser från världsmetropolen.

Ha så fina dagar från Turtlan

anna of sweden sa...

Åh, nu fick jag en akut längtan till hufvudstaden!

Mian sa...

Härliga bilder.
När flyger ni? Kommer du att blogga på plats från London?

Elisabet. sa...

Till er alla: det blir svårt att hinna svara på alla kommentarer, men vi flyger ikväll vid sextiden, - ska dock åka in så vi är där vid två - så vi kan möta Emma som då kommer från Madrid.

Vi liksom möts i flykten ,-)

Anita sa...

Härliga bilder från Gamla stan! :)

Om B.R, tycker vi väldigt olika, om man säger så...

Ha det gott i storstan och i den ännu större staden London!

Elisabet. sa...

Anita: haha ... men jag förstår att ni tycker olika ,-)

Men jag blev nog mer så HÄPEN över hur stilig han var i helsvart kostym och ja, han var stilig, tycker jag.
Om man är uppvuxen med män i helly hansen (som jag tycker om!) och skoteroveraller, tror man ju knappt sina ögon när man ser nån som ..., ja, som B.R.


Jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med en sån man, av den enkla anledningen att han förstås skulle skämmas ögonen ur sig när jag går i anorak, men snyggt var det. Ja, hela han.