torsdag 30 december 2010

Bäst i tv just nu ....


Utan tvekan detta.

Jag tycker att programledaren och fotografen borde tilldelas Stora Journalistpriset.

Varenda gång vi tittar på programmet säger vi - unisont - "men tänk, vad man får lära sig mycket!"

Precis så är det.

Plus att jag tycker att sättet att översätta är annorlunda.

Idag frågade F.Ö. en kvinna om nånting ..., i den övre raden hans fråga .., och på den undre .., hennes svar ..., men det kom som i-ett .., ja, hon fyllde liksom i hans prat.

Det är knepigt att förklara, men jag tycker att han tar med så mycket "småprat", sånt som man inte alltid ser eller hör i andra program.

Ett annat bra program är detta.

6 kommentarer:

Jessica sa...

Jaaa, Kinas mat är bara SÅ bra så man blir alldeles lycklig! Bra gjort, bra som sagt med småpratet OCH till råga på allt underbart filmat. Mera sånt!:)

Elisabet. sa...

Jessica: ja, du fick med ALLT! ,-)

Och det där småpratet, det är ju så viktigt .., och bilderna där människor tittar in lite nyfiket .,. sånt.

Linda sa...

Var det sista avsnittet?
Jag blev alldeles olycklig när han inte berättade om nästa vecka i slutet av programmet :(

Vonkis sa...

Har missat Kinas mat men har förstått att det är ett bra program, det får väl bli att titta in på svtplay då.

Elisabet. sa...

LindaLotta: jag vet inte .., men det är ju många provinser kvar att besöka ,-)

Vonkis: å, lyckliga du som har det kvar!

Benved sa...

Ja visst är detta det bästa som visats på länge - man blir glad av en programledare som finns med utan att ta plats själv. Och oj vad jag blir sugen på att resa mer i Kina.
Tack för en trevlig blogg.
Eva