fredag 31 december 2010

Dagens fönster ...



... kommer från en trogen fönsterfångerska, nämligen madamen i Värmland.

Så här skriver hon:

"Mitt sovrumsfönster några minuter in på Nyårsafton.

Mina små favorittomtar skymtar där på fönsterbrädet bredvid zebrorna från Sydafrika.

Träfågeln heter Algot och just nu har han en annan liten tomte som hänger om hans hals.

Fångat med telefonen från kuddläge.

Gott Nytt År från mig!

Turtlan."


Och tusen tack till alla flitiga fönsterfångare under året, alla ni som mejlat ett fönster till bisse151@gmail.com!

Underbara, det är vad ni är!


4 kommentarer:

Turtlan sa...

Ler lite här över att Du valde just GRÖN på texten till Turtlan.

Kanske för att det är mycket grönt på bilden och att Du på så vis räknade ut att GRÖNT är min favoritfärg :-)

Lovar att ett & annat fönster kommer 2011 också :-)

Gott Nytt År Kram!

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, det måste ju passa in med de övriga färgerna ,-)

Men jag ÄLSKAR grönt själv och tänkte, när jag fick din bild, att ååå, vilket rofyllt sovrum!

Moster Mjölgumpa sa...

Gott nytt år! Så innehållsrikt ditt 2010 var.

Elisabet. sa...

Moster Mjölgumpa: ibland när man tittar bakåt, så flyter åren ihop till en enda massa. Grå massa, höll jag på att säga ,-)
Åren när barnen föddes, dom har jag glasklara. Flyttår också och året när jag skilde mig .., träffade helsingborgaren .., ja, allt sånt.
Men för övrigt .., det blir Kennedymord, Palme och sånt som man prickar av. Men det här året, det kommer jag nog inte att glömma i första taget -)