måndag 27 december 2010

Måndag i landet Halland

14 kommentarer:

ab sa...

Så härligt vackert och fridfullt. Men det var värst vad svanarna dricker saltvatten?

Elisabet. sa...

ab: ja, fast är det konstigt? Dom bor ju här.

Amber sa...

Så behagligt och flärdfritt, Elisabet! Som livet är när det är som bäst - enkelt.

Tankevågor sa...

Så otroligt vackert och kallt det ser ut.
De är så graciösa de där svanarna när de ligger och böjer sina långa halsar.

Mian sa...

Vackert!
Ser du havsörnar någon gång nu på vintern?

Elisabet. sa...

Amber och Londongirl: jag undrar hur länge jag stod där och bara tittade ...? Helt ljuvligt var det. Och stilla.

Mian: inte en endaste en har jag sett!

ab sa...

Men tål man saltvatten bättre om man bor där? ;) Jag trodde bara det var fiskar som kunde dricka saltvatten!

Elisabet. sa...

ab: inte vet jag, men jag utgår ifrån att håller dom till här, så är dom anpassade till ett liv i saltvatten ,-)

Dom dricker (eller äter .., dom silar kanske vattnet) mest hela tiden. Och jag ser dem aldrig i bäcken intill .., för att dricka.

Nej, nog måste dom tåla saltvatten och här är vattnet inte alls så salt som i Bohuslän, t.ex.

Cecilia N sa...

Vilken actionrulle! ;-)
Och inte blåste det i mikrofonen heller.

Lugnt och stilla.

Här har det snöat hela dagen. Mer eller mindre på tvären.

garnlivet sa...

Åhh, tack för att du delade med dej av detta !! Helt underbart att se. Att få se att det finns liv nu när det kännns som att det mesta döljs av tjocka lager med snö...

Elisabet. sa...

Cecilia N: haha .., nädu, man får ju göra sitt yttersta och filma när det är lugnt ,-)

garnlivet: jag ska gå dit i morgon också och titta .., få se om dom är kvar ,-)

ab sa...

Jag var mest överraskad av att speakern var så tyst!

Elisabet. sa...

ab: haha ..., ja, man är väl bildbar ,-)

carulmare sa...

Vacker film i blått och vitt... och tänk att ni ännu får se öppet vatten!