torsdag 30 december 2010

På jobbet ...


I Ystad.


Natten till idag har jag arbetat hårt i lilla hemköpsaffären.

Första gången var det.

Jag tilldelades kassa 2 och kunde inte ett endaste plu-nummer.

Underbart var det att vakna!


Ps. Igår fick jag schemat, som var det bästa jag någonsin haft! Ledig varje måndag och varannan helg. Arbetshelgen, då är jag ledig fredag före. Arbetstider från 9 - 14, eller 14 - 19 .., ibland 8.45 - 12.00. På helgerna är det vanliga pass .., vilket ju är som bäst, då är lönen också högst. Nu kanske inte det här schemat varar i all oändlighet - och för övrigt är man väl bara provanställd till en början - men så länge det varar ..., är det ju underbart! Ds.

11 kommentarer:

Mian sa...

Det låter som om det blir toppen Elisabet! Jag kände det på mig :)

Tankevågor sa...

Vilket BRA schema du fick! :-)

Men det är jobbigt att behöva jobba nätter! ;-)

Tänk att det gör jag också ibland...men inte nu på jullovet.

pralinen sa...

Låter som härliga arbetstider själv jobbar jag heltid 8-17 och reser en del... Slipper oftast helgarbete. Lite avis blir jag...

Elisabet. sa...

Mian, Londongirl och pralinen: det är ju helt enkelt så att man får prioritera. Jag kanske får välja bort en utlandsresa varje år och i stället må BRA och inte känna världens stress.
Så tänker jag.
Förresten bor jag ju i paradiset nästan. Man kan låtsas att det är Irland ,-)

pralinen sa...

du har så rätt... sen skall jag oxå blii klokare...

Elisabet. sa...

pralinen: men allt är ju relativt! Nu är vi två och bor billigt .., hade detta varit för ett halvår sedan, ja, då hade jag pinnat på som vanligt. I Ystad hade jag nästan-heltid och levde gott, fast handelsanställda inte är högavlönade, men jag hade så låg hyra. För mig är 15 tusen som en miljon. Jag kände mig sååå förmögen!
"Att du inte skaffar större lägenhet!" sa många, men en hyra på 2600 .., det var ju kanon!
Nackdelen nu är om pv dör före mig eller om vi separerar .., jysses.
Men den dagen den sorgen.

Rexxie sa...

Nu får du ta tag i friandet så att det lilla gula huset tillfaller dig i så fall :-)

Linda sa...

Nattarbete lär vara ganska bra betalt...

Steel City Anna sa...

Det låter skönt! tid är värt mer än pengar :)

Monica sa...

Och modern instämmer i ovanstående

Elisabet. sa...

Rexxie: haha .., ja, det skulle vara det ,-)

LindaLotta: så mycket nattarbete som jag utfört åt såväl Nilahallen i Malå som Ica i Ystad .., och tror du mitt konto har fyllts på? Icket ,-)

Anna och hennes mamma: ja, det tycker jag också. Jag tröstar mig med att jag har rest så mycket .., och har livlig fantasi .., jag kan lätt som en plätt inbilla mig att detta är Irland och Göteborg Dublin ,-)