tisdag 1 februari 2011

Ingen duvunge, direkt ....


Vi möttes vid mejerikylen, den där försynte mannen och jag själv.

Det var i förra veckan.

"Ja, du ser ju ut som om du inte har gjort annat", sa mannen och log så varmt.

Jag frågade vad han själv hade sysslat med, ja, apropå jobb.

"Tja ..., ja, jag har arbetat som riksdagsstenograf och varit redaktör för en tidning och skrivit lite ...", sa mannen blygsamt och jag ville väl inte vara sämre jag och sa att jag minsann också skriver lite, ja, i vår facktidning och så.

Just det.

Det pratade vi om en stund.

När jag kom hem, googlade jag på mannens namn.

Jag tänkte att det vore väl trevligt att veta vad han egentligen hade skrivit för nånting.

Hoppsan!

Det var inte långt ifrån att jag trillade av stolen!

8 kommentarer:

cruella sa...

Där ser man! Förre redaktören var en kollega till mig - avled tragiskt alldeles för ung härom året. Riksdagsstenograf ska man vara för att det ska bli alldeles roligt.

Cecilia N sa...

Fniss. Påminner om den stolta modern som berättade att hennes dotter var duktig på att sjunga ... för hovsångerskan!

(Dottern höll på att sjunka genom jorden, berättade senare den stolta modern.)

Evas blogg sa...

Där ser man, säger jag också. Min lärare i stenografi (på gmnasiet) tyckte att jag skulle satsa på att bli riksdagsstenograf :) Jag var snabb vill jag minnas.

Turtlan sa...

Vid bordet bredvid vårt på en restaurang nere på ön i förra veckan så satt ett svenskt äldre par.

Jag kände igen mannen men kunde inte placera honom.
Författare, Journalist, Tv person eller något sådant? Vem tusan var han?

M kände inte igenom honom alls.

Jag har fortfarande inte kommit på vem det kan ha varit. Borde ha frågat men det törs man ju inte...

Han kanske bara var lik någon och jag yrade till det....?

Vi får väl se om han dyker upp någonstans och jag då utbrister: HAN VAR DET!

Tankevågor sa...

Jag är helt övertygad om att han tyckte det var trevligt att få höra att du minsann också skriver en del. :-)
Han ser så snäll ut på bilden.

Linda sa...

Han googlade säkert dig också :)

baratradgard sa...

Kul! Så mysig han såg ut!

Elisabet. sa...

till er alla:
(jag har ont och klumpar ihop er ..)

Han ser lika gemytlig ut i verkligheten ,-)