tisdag 22 mars 2011

Angående skäggstrån och kvinnor ...

Så skriver madamen i Portugal så här:

"Avdelningen sånt vi kvinnor borde tala mer om.

Tre svarta skäggstrån på hakan och en del ljusa mjuka som är störande långa får jag hålla efter. Och jag räknar med att det blir värre. Fast hakan är oöm. Ondast gör överläppen, de där stråna längst ner mot läpparna är djävulska, de får faktiskt växa fritt rätt ofta.

Men jag har det ändå bättre förspänt än många av mina sydeuropeiska systrar.

Vad gör man när man är tjugo år och har hakan och kinderna fulla av mjuka svarta fjun?
Och som med ålderns rätt blir grövre.

Att kindpussa en äldre dam här kan vara en sträv upplevelse.

Ps. Vid fyrtio och ett halvt, alltså, glömde jag att säga.
Jag fick nys på dem nån gång vid trettiofem.
Minns fortfarande tillfället, en hotellspegel i en uschlig liten ful stad i norra Italien en ful februaridag.
Som gjord för såna upptäckter. Ds."

//Elisabet säger: värst är att sitta i bilen i motljus och råka titta i backspegeln .,. då kan man få en kalldusch av värsta slaget! En dag tittade jag noga när jag hade dom starkaste läsglasögonen på .., jag höll på att svimma! Massor av strån och ingen hade sagt nåt. Tur att man är tillsammans med en inte alltför ung man som också behöver läsbrillor ..,-)

4 kommentarer:

Christina sa...

Just så ;-)

Fast jag fattar inte det där med överläpps-stråna...finns det såna?

Mina sitter på andra ställen, och så kraftiga de är när man drar ut dem ;-)
Ett visst välbehag infinner sig när man står och tittar på det man fick bort...

Bloggblad sa...

Det är ögonfransarna som krupit in - ner - och ut.

Elisabet. sa...

Christina: mina överläppsstrån är inte mörka, utan nästan osynliga ...., men syns ändå, i alla fall i motljus ,-)

Bloggblad: nä, inte för mig .., jag har samma längd som förut på ögonfransarna, men mycket annat har förändrats. Till det sämre.

annannan sa...

Det där med tillfredsställelsen håller jag med om. Det HAR hänt att jag tänkt att just det är till skäggstrånas fördel i jämförelse med tonårens pormaskklämmande som man ju visste att man inte borde ägna sig åt men i alla fall inte kunde låta bli. Att rycka skäggstrån är inte skuldbelagt.