lördag 26 mars 2011

Förmiddag i landet Halland ..



Strålande sol och klarblå himmel!

På tv-antennen sitter herr Stare och låtsassjunger, ja, han härmar någon annan fågel.

"Sitt där du och ha det skönt ...!" säger jag med snällaste rösten.

Koltrastarna, som jag matat med äppelskivor precis hela vintern (även nu), tackar matmor genom att flytta någon annanstans och sitter väl där och flöjtar så vackert.



Lille sigge nilsson, denne egensinnige katt som är en sån ensamvarg.

"Nä, nu ska jag ut och kolla lite ...", kanske han tänker.

På marken ligger avklippta roskvistar - vassa och taggiga -.

"Varför kan du a l d r i g bära bort sånt här på direkten ...!" säger jag till pv.

(Det är sånt man säger när man har varit tillsammans ett par år.)


Tulpanerna tar sig ...



Och här bor grannen,, just nedanför det gula huset på kullen.

11 kommentarer:

Hedgren sa...

Åh, vad jag känner igen det där! "Varför kan du a l d r i g bära bort sånt här på direkten ...!" Karlar...

Ulrika sa...

Det ser ut som en skön morgon.

Själv har jag suttit på en balkong i solen och druckit kaffe. Nu väntar en tur till Helsingborg.

Många kramar!

Och du... tack!

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, nu är jag ju inte särskilt pedantisk själv ..., inte i allting .., men det hindrar ju inte att man kan irritera sig lite ,-)

Ulrika: ha det så skönt i Helsingborg .., där är vackert och idag verkar det bli en fin dag!

Kram, kram!

Cecilia N sa...

Här är det jag som får veta att jag lämnar kvar grejer.

Rexxie sa...

Men hallå! Vi män är såna!

Om ni inte vill ha det så, så får ni byta spelplan och bli lesbiska...

:-)

Rexxie sa...

PS: Fast ni får inte bli ihop med Cecilia i så fall...

Evas blogg sa...

Jag säger som Cecilia, här är det jag som lämnar grejor efter mig. Och grannen, är det grannen du berättade om förut. I så fall har jag sett det huset (på TV).

Elisabet. sa...

Cecilia N, Rexxie och Eva: ja, jag lämnar också saker .. mest pappershögar .., tidningar och sånt. Och så flyttar jag dem runt, runt ,-)

Pv börjar med flera olika projekt .., håller på en stund .., och jag ser precis var han har varit!

Eva: ja, hit har han flyttat .., om det är det huset som visades i tv vet jag inte .. men här bor han ,-)

Evas blogg sa...

I programmet som visade hur det hade gått då tog han oss med till sin nya tjej, som bodde en bit bort. Kanske detta hus?

Elisabet. sa...

Eva: just det .., det är nog här, för han bodde bara någon mil bort tidigare.

Evas blogg sa...

Tänk då har jag sett det där huset i TV!