torsdag 24 mars 2011

Och gratis är det också ...

Det finns uppenbara fördelar med att vara sambo.

En sån sak - nästan den bästa - är när man får benmassage i soffan.

Härlig Wileda-olja och hårdhänta tag, så där så man ropar "aaaaooooaaaj!", när massören kommer åt små muskelknutor.

Efteråt blir det s t r e t c h n i n g av spända lårmuskler (läs: tunga lyft i mejeriet, men jag får skylla mig själv som tackade nej när chefen erbjöd sig att lyfta tunga backar, men jag tänker fixa det själv, även om baksidan av låren blir som betong!) och ben som pekar rakt upp i taket och längre bakåt än så.

"Herremin, hur kan du vara så vig!" säger pv häpet.

Det är väl mest allt hull som till sist tar emot.

Annat som är trevligt är att man har någon att dricka kvällskaffe med.
(Och möjligen dela en semla med ...).

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Detta ska jag lägga på minnet att i samboliv ingår benmassage.
Jag ska förvarna M så han vet det ;-)

Men någon att dela kaffestunden med får jag glömma. Bäste M dricker ju inte kaffe... o omöjlig att övertyga att det ÄR gott!!!
Thé går väl an säger han....

Män kan vara märkliga!

Bert sa...

"Wileda-olja"... ?

Är inte det något slags städmedel? Möbelpolish, kanske.

Har du träben? ;-)

Elisabet. sa...

Turtlan: ,-)) Lycka till!

Bert: ja, i mahogny!