fredag 25 mars 2011

efteråt ...

tio timmar på jobb

då orkar man inte så mycket mera

vittjar posten

- blir glad åt handskrivna rader -

äter middag

och lägger mig sedan raklång på soffan ektorp

tittar på så ska det låta

en massa flams

tycker att herr programledaren är jobbig

men det kanske beror på mig

att jag är trött och slut på

på min mage ligger pElle

han är glad att matte är hemma

sigge har gått en trappa upp och lagt sig

ensamvarg som han är

och i morgon har livet återvänt

så är det

9 kommentarer:

Ingela sa...

Tyckte också att han larvade sej ovanligt mycket i kväll. Tålde han inte så mycket kvinnokraft? Jag gillar Såskadelåta men hittills har det inte varit något höjdarprogram. Förra gången verkade en av de f.d. popstjärnorna påverkad av något sinnesvidgande...

Evas blogg sa...

10 timmar. det är MYCKET det. Inte undra på att du är trött. Suss gott!

mossfolk sa...

Även vi reagerade på farbror Peter, men tyckte för övrigt att det var ett bra avsnitt. För en gångs skull kunde jag skråla med i alla låtar -då är det bra ;)

Elisabet. sa...

Ingela och mossfolk: ja, jag tyckte hela alltet var ett enda jönsande (nu får jag väl alla på mig .-) .., och kråmande runt Settman (han också), så nä.

Men sååå bra jag tycker att hon sjöng, den unga Glennmarkskvinnan.

Eva: ja, det är mycket. SEdan jag fick nytt knä har nånting hänt i min kropp, men jag vet inte vad? Jag blir totalt utslagen, men hämtar mig sen .,. nu, när det är morgon är allt bra.
Tack för UNDERBAR brevhälsning!

Mian sa...

Vi har slutat att titta på "Så ska det låta" för länge sen. Tycker att det är på tok för "redigerat". Artisterna har tränat på låtar som de vet kommer att vara med i programmet. Jag tycker det är hög tid att lägga ned... Gillar varken Peter H eller Peter S.
Jisse vad jag tar ton nu på lördagsmorgonen....
Nu skall jag sjunga spontant och kraftfull i duschen - inte vackert, men helt utan övning och regi :-)

gunnar i vaplan sa...

Heja Mian, du skriver precis vad jag också tycker - dags att lägga ner!
Och det där konstiga programmet som börjat på lördagarna med nåt "vi i 5:an"... verkar ju hur urbota fånigt som helst!

Mian sa...

Regisserat menade jag givetvis.. Trött...

Elisabet. sa...

mian och gunnar: sen är det så här, att jag avskyr när vuxna människor börjar fåna sig och låta som småungar .., dutt-duttprata .., och så var det igår.

Nej, jag tycker att det är så himla fånigt alltsammans ,-)

Cecilia N sa...

Maken och jag retade opp oss på att Järvsölaget sjöng två låtar där det skulle finnas med ett ord -- men vi hörde aldrig ordet! Det fanns helt enkelt inte med i texten!

Men håller med om Glenmarkskan.