torsdag 14 april 2011

Återbesök ...

Idag blev jag presenterad för den rara lilla tösen som - igår och för första gången i sitt sexåriga liv - handlade allldeles själv.

En liter mjölk, var det.

Jag fick veta att hon heter Tyra.

Och Tyra hade glad i hågen berättat för sin mamma att tanten i kassan hade blivit stolt att få vara kassörska när hon (Tyra) handlade.

Då tänkte jag på en av cheferna jag hade i Ystad .., han som hutade åt mig och sa att jag skulle sluta prata med kunderna.

Han skulle bara veta.

Han skulle ha fått träffa Tyra.

3 kommentarer:

Linda sa...

Underbart!

UllaMona sa...

Vilken tur att du inte har den chefen nu...jag tycker att det är väldigt trevligt när kassörskor pratar med en som kund...på min lilla närbutik i stan ;-)är det världens goaste personal..man kan tom få tips om vad man ska laga till middag...eller om de har beställt hem "mager"keso till mig...sådant småprat gör att man alltid återvänder till lillaffärn istället för att springa runt med scannern i STOR affärn.

Evas blogg sa...

Jag älskar när kassörskorna är trevliga och pratar. Så det så.