söndag 10 april 2011

Kvällens hjälte ....



Så här var det: jag räknade timmarna tills Mästarnas Mästare skulle börja.

När klockan var sju, gick jag ut till pv som då ägnade sig åt gräsmattegrävning och gjorde det med den äran.

"Men gräv nu inte av elledningen .....", gullbad jag.

"Det är ingen fara, den går i så fall bara till garagebelysningen ...", svarade pv lugnt.

En tjugo minuter senare var det godnatt.

Jo, ström fanns, men bara i hallen.

Om jag säger som så .., så osade det hett runt mina öron.

Det p y s t e.

Och stackars pv ägnade sig åt felletning, men utan resultat.

"Men ring Micke ..., han kan kanske ..?" sa jag.

Och upp på övervåningen - i det enda rummet där det ibland finns mobiltäckning - gick pv och ringde till herrn som en gång i tiden arbetade med elektricitet.



Och ära vare mågen!!

Vips, hade han klurat ut vad som felades .., pv gick ut och fixade med sladden och det varde ljus och tv:n gick igång och vi tittade på Mästarnas Mästare och jag bad om förlåtelse för att jag var så himla sur.

Från Mickes fru, AP, kom ett sms när jag berättade vad som hänt: "Äsch, vem bryr sig i tv! Stackars Thomas!"

Nu ska jag vara snäll och rar mot honom minst hela kvällen!

Och t a c k till den underbare mågen!

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Oj det blev en händelserik söndag hos Dig också.

Jag däremot missade det mesta av MM för då ringde det här... sen ringde jag.
Sen blev jag sittandes stilla och tänkte.... eller bad eller vad jag gjorde.


Inget fel på strömmen här... här var det telefonin som var på tapeten.

Micke blev en hjälte då ikväll :-)))

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, det var ju verkligen synd om pv ..., men nu löste det sig.

Jag hoppas att det du bad för, löser sig också.

Varm kram härifrån!

Bloggblad sa...

Det är bra med kontakter... och här blev det ju nästan vitsigt bra!

Linda sa...

Jag vet någon som klippt antennsladden mitt i en OS-final på 100 meter...
Inga namn.
Men jag känner honom ganska bra.
Tror att det kan ha varit i början av 90-talet nångång...